Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW iX z zasięgiem 965 km dzięki baterii ONE Gemini. Producent nie wyklucza wdrożenia w przyszłych modelach

Firma Our Next Energy (ONE) zajmuje się projektowaniem specjalizowanych pakietów bateryjnych do samochodów elektrycznych. Pod koniec 2021 roku stworzyła baterię o pojemności 207 kWh do Tesli Model S, teraz zawiązała współpracę z BMW nad BMW iX i do końca roku chce pokazać zmodyfikowanego elektryka przejeżdżającego na jednym ładowaniu 965 kilometrów („600 mil”).

BMW iX z zasięgiem o 60 procent większym niż teraz

Aktualny zasięg WLTP BMW iX xDrive50 wynosi 587-607 jednostek, 502-519 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Domyślamy się, że wspomniane „600 mil” z baterią ONE to również mogą być jednostki WLTP, czyli realnie mielibyśmy 825 kilometrów w trybie mieszanym, około 580 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h. To świetny wynik, w typowym ruchu można by przejechać niemal całą Polskę bez postojów na ładowanie.

BMW zainwestowało środki w firmę ONE, zawiązane porozumienie jest więc zupełnie oficjalne. Bateria Gemini, która w zeszłym roku dała Tesli ponad 1 200 kilometrów zasięgu, to układ hybrydowy składający się z ogniw o dwóch różnych chemiach. Startup chwali się, że dzięki niej obniża zużycie litu o 20 procent i grafitu o 60 procent, minimalizuje też zastosowanie niklu i kobaltu.

W skład baterii Gemini (pol. Bliźnięta) wchodził dotychczas akumulator o ogniwach wysokoenergetycznych z katodami NCx (nikiel-kobalt-…) oraz pakiet noszący nazwę Aries (pol. Baran) zbudowany w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. Aries ma budowę strukturalną, ogniwa pełnią w nim rolę szkieletu (ang. cell-to-pack, CTP), dzięki czemu jest w stanie zaoferować stosunkowo wysokie pojemności na poziomie pakietu. Bateria z ogniwami NCx służy w roli zapasu, doładowuje pakiet LFP.

Jeśli ONE zdecyduje się na podobne rozwiązanie w BMW iX, bateria samochodu może stać się dwa razy grubsza – dokładnie tak samo, jak to było w opisywanej Tesli Model S. Prototypowa wersja zmodyfikowanego BMW ma powstać do końca roku. Niemiecki producent nie wyklucza, że baterie ONE mogą zostać zastosowane w przyszłych modelach firmy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version