Norweski oddział BMW uruchomił przedsprzedaż BMW iX i po kilku dniach poinformował, że auto pobiło dotychczasowy rekord „sprzedaży” w ciągu jednego dnia. Tym samym iX stał się najbardziej pożądanym BMW w historii marki w Norwegii. Niestety, nie podano żadnych liczb na poparcie tych deklaracji.
BMW iX. Sukces w Norwegii, ale nie jest już kluczowym elementem strategii?
Cytujący tę informację BMWBlog wspomina o rekordzie „sprzedaży”, ale zastrzega równocześnie, że chodzi raczej o wstępne zapisy na auto, przedsprzedaż, deklaracje osób potencjalnie zainteresowanych samochodem. O faktycznej sprzedaży będziemy mogli rozmawiać za kilka miesięcy, gdy ruszą dostawy auta. Teraz w kwestii liczb słyszymy jedynie „Wiem, ale nie powiem”.
BMW iX ma mocno polaryzujący wygląd, nie zdziwilibyśmy się jednak, gdyby auto powtórzyło sukces BMW i3. Pierwszy elektryk niemieckiego producenta również mocno dzielił miłośników motoryzacji i potrzebowaliśmy lat oraz wersji BMW i3S na szerszych oponach, żeby docenić awangardowe wzornictwo. A BMW iX idealnie wpasowuje się w lukę, która pozostała między Audi e-tron 55 Quattro i Audi e-tron S, co widać i po parametrach technicznych, i po cenach modelu – no i w jego wyglądzie jest coś niepokojącego, łamiącego stereotypy:
Z drugiej strony: jeszcze niedawno BMW przedstawiało BMW iNext (dziś: BMW iX) jako zupełnie nowe otwarcie w gamie aut elektrycznych. Obecnie ta narracja przycichła, a zupełnie nowa epoka u producenta z Monachium ma się pojawić wraz z Nową Neue Klasse.
Niezależnie od tych dywagacji norweski oddział BMW podkreśla, że najwięcej osób zdecydowało się na najdroższy wariant BMW iX xDrive50 Fully Charged. Jednym z przyczynków do jego sukcesu ma być napęd na obie osie, którego nie oferuje ani BMW i3, ani BMW iX3, a który w Norwegii się przydaje.
Dostawy samochodu mają wystartować pod koniec roku. Wcześniej do nabywców zacznie trafiać BMW i4. BMW iX to crossover (kombi?) segmentu D- lub E-SUV, jego cena w Polsce dla wersji xDrive40 startuje od 357 900 złotych. W zależności od wersji producent obiecuje „ponad 500” lub „ponad 600” jednostek zasięgu WLTP.