BMW zaprezentowało produkcyjną wersję BMW iX, którą znaliśmy pod nazwą BMW iNext. Samochód zaprojektowano w taki sposób, by rzucał się w oczy jeszcze bardziej niż BMW serii 7 stworzone przez Chrisa Bangle’a oraz BMW i3. Udało się, ale trudno powiedzieć, czy o właśnie taki efekt chodziło producentowi.

BMW iX – specyfikacja, wygląd i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od najważniejszego, czyli od prezentacji modelu. Na pierwszym ujęciu obok auta stoi Christoph Waltz, austriacko-niemiecki aktor:

Przetłoczenia, które kiedyś symbolizowały nowocześniejsze procesy technologiczne w obróbce metali i nadawały samochodom muskulatury, w BMW iNext zostały wyprasowane. Auto jest z boku mocno płaskie, z lekko podkreślonymi nadkolami, dzięki czemu udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza (Cx) wynoszący 0,25.

Tak jak w BMW iX3, tak i w iX zdecydowano się na podkreślenie dyfuzorów niebieskimi kawałkami plastiku. Zapewne po to, by nawiązać do rur wydechowych oraz zwrócić uwagę innych kierowców, że jedzie przed nimi auto całkowicie elektryczne.

Dane techniczne BMW iX + cena (spodziewana)

Producent obiecuje „ponad 370 kW” (503 KM) mocy oraz ponad 600 jednostek zasięgu WLTP, co realnie powinno oznaczać ponad 513 kilometrów w trybie mieszanym. Auto ma obsłużyć ładowanie z mocą do 200 kW, spodziewajmy się zatem instalacji działającej pod napięciem 400 woltów. Przyspieszenie BMW iX ma wynieść „poniżej 5 sekund”, bateria może mieć pojemność około 110-120 kWh – wartości nie podano wprost, ale wynika ona ze zużycia energii, które ma wynosić „mniej niż 21 kWh/100 km według WLTP”.

Ciekawostką jest logo BMW na przedniej klapie – służy ono do wlewania płynu do spryskiwaczy. Nie jest jasne, czy pod maską znajduje się bagażnik:

Auto ma obsługiwać technologię 5G i posiadać szereg elektronicznych usprawnień. W sprzedaży zadebiutuje w 2021 roku, po BMW iX3 (już jest) a BMW i4 (będzie później). Wygląda na to, że z wymienionych modeli iX jest jedynym samochodem z napędem na obie osie. Cena BMW iX nie została ujawniona, spodziewamy się kwot rzędu co najmniej 350-400 tysięcy złotych.

A oto i prezentacja auta (w języku angielskim):

Wszystkie zdjęcia (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: