Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW iX – cena od 357 900 zł dla wariantu xDrive40 i od 429 900 zł dla xDrive50. BMW i4 – hm… 299 900 zł?

BMW podało ceny BMW iX oraz wyraźnie przymierza się do ujawnienia ceny BMW i4. BMW iX, duży crossover, ma startować w Polsce od 357 900 złotych. Z kolei BMW i4 będzie prawdopodobnie startowało od 299 940 złotych. BMW iX konkuruje z Audi e-tron, BMW i4 – z Teslą Model 3.

Ceny: BMW iX, BMW i4

Gdy ktoś w tej chwili wejdzie na polską stronę BMW, dowie się, że ceny samochodów elektrycznych startują od następujących poziomów:

Zakładamy, że widoczna cena BMW i4 to pomyłka, bo zabrakło w niej zera [choć może chodzić też o brak „2” lub „3” na początku].

BMW i4 vs Tesla Model 3 LR / Performance – 299 900 (?) złotych vs 244 990 lub 264 990 złotych

Jeśli więc auto będzie startować od 299 900 złotych, mamy do czynienia ze stosunkowo drogim, ale mocnym konkurentem Tesli Model 3. BMW i4 ma zaoferować 390 kW (530 KM) mocy, przyspieszenie do 100 km/h w około 4 sekundy i około 480-500 kilometrów zasięgu realnego (590 jedn. WLTP). Nie wiadomo, czy te dane techniczne dotyczą wariantu z napędem na obie osie (M), czy może wersji z napędem na tył.

Konkurencyjna Tesla Model 3 Long Range posiadająca napęd na obie osie, obiecująca przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 sekundy oraz 580 jedn. zasięgu WLTP kosztuje od 244 990 złotych (wzrost o 5 tysięcy złotych w stosunku do cen z początku marca). Tesla Model 3 Performance przyspieszająca do 100 km/h w 3,3 sekundy i oferująca 567 jedn. WLTP zasięgu to już wydatek rzędu 264 990 złotych.

BMW i4 ma być dostępny jesienią 2021 roku, powstaje na uniwersalnej platformie CLAR. Strona reklamowa modelu, jeszcze bez konfiguratora, znajduje się TUTAJ. Auto ma się pojawić w trzech wersjach, BMW i4 eDrive35, BMW i4 eDrive40 (RWD) oraz BMW i4 M50 xDrive (AWD), przy czym tylko ta ostatnia będzie dysponowała mocą 390 kW (530 KM). Sprzedaż ma wystartować od BMW i440.

BMW iX vs Audi e-tron – 357 900 (xDrive40) lub 429 900 zł (xDrive50) vs 345 700 (e-tron 55) lub 414 900 zł (e-tron S)

Od środy, 17 marca, znana jest również cena BMW iX. Auto w wariancie xDrive40 ma kosztować od 357 900 złotych. Producent obiecuje „ponad 400 jednostek WLTP” zasięgu, co powinno przełożyć się na „ponad 342 kilometry” realnie w trybie mieszanym. Droższa wersja BMW iX xDrive50 kosztuje od 429 900 złotych, obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund oraz „ponad 600 jednostek WLTP” zasięgu, co powinno przełożyć się na ponad 513 kilometrów realnie w trybie mieszanym.

Producent nie ujawnił dotychczas wymiarów BMW iX, przyrównał je tylko do BMW X5 i podał rozstaw osi wynoszący niemal 3 metry (dokładnie 2,997 metra). To oznacza, że auto będzie lokowało się w górnej części segmentu D-SUV lub na początku segmentu E-SUV. Dla potrzeb porównania załóżmy, że jest to E-SUV.

Konkurencyjny model Audi e-tron 50 startuje od 308 400 złotych, ale jeśli potrzebujemy lepszego przyspieszenia (5,7 s, wolniej niż xDrive50, szybciej niż xDrive40), to musimy postawić na Audi e-tron 55, co podbija nam cenę startową modelu do 345 700 złotych. Widać zatem, że BMW z modelem iX zaczyna się mniej więcej tam, gdzie kończy się Audi e-tron – i dotyczy to zarówno zasięgu, jak też mocy czy ceny.

Osoby poszukujące najwyższej dostępnej wydajności będą wybierały między BMW iX xDrive50 a trzysilnikowym Audi e-tron S (cena od 414 900 zł, 370 kW mocy, 4,5 s do 100 km/h). Obydwa modele to SUV-y, Audi jest bardziej klasyczne, BMW iX zdecydowanie bardziej wyraziste.

BMW iX ma być dostępny pod koniec 2021 roku, wstępny konfigurator modelu znajduje się TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 28 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version