W niemieckim Maisach BMW zaprezentowało swój pierwszy bolid Formuły E i pierwszy w historii BMW w pełni elektryczny pojazd wyścigowy: BMW iFE.18. Największe wrażenie zrobiło na nas porównanie silnika Formuły E z zespołem napędowym BMW i3.

BMW iFE.18 w liczbach

Według oficjalnego komunikatu producenta, silnik w BMW iFE.18 jest o 50 procent lżejszy, 66 procent bardziej zwarty i o 100 procent mocniejszy niż silnik w BMW i3. Oprócz tego może rozkręcić się do czterokrotnie wyższych szybkości obrotowych.

> Ile kosztuje domowa stacja ładowania samochodu elektrycznego? Jaka ładowarka do hotelu? [wywiad]

Żeby uświadomić sobie, jak kompaktowe musi być to rozwiązanie, warto spojrzeć na silnik, który zamontowano w cywilnym i3. Wraz z całym oprzyrządowaniem jest on wielkości mniej więcej lodówki turystycznej. Spróbujmy teraz w myślach odciąć dwie trzecie poniższej konstrukcji, a przy okazji dodać mu drugie tyle mocy:

Silnik BMW i3 na filmie reklamowym BMW (c) BMW

Zgodnie z oficjalną specyfikacją, bolidy Formuły E drugiej generacji mają baterię o pojemności 54 kWh, ich maksymalna moc to 335 koni mechanicznych, z czego w wyścigu można wykorzystać do 268 koni mechanicznych. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 2,8 sekundy.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]