Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW i4: CENA od 245 200 zł dla wariantu i4 eDrive40 RWD. Będzie też BMW i4 M50 AWD od 289 900 złotych

Polski oddział BMW ujawnił ceny BMW i4. Jest spore zaskoczenie, wariant i4 eDrive40 z napędem na tył będzie tańszy niż Tesla Model 3 Long Range (ale AWD). Natomiast BMW i4 M50, przybliżony odpowiednik Tesli Model 3 LR z pakietem Acceleration Boost, wystartuje od 289 900 złotych. Samochody można już zamawiać.

BMW i4: ceny, dane techniczne, wyposażenie, dostępność

BMW i4 M50 kontra Tesla 3 Long Range z pakietem Acceleration Boost

Osoby potrzebujące wysokich osiągów i miłośnicy mocnych wrażeń ucieszą się, że i4 będzie pierwszym elektrykiem opracowanym przez sekcję „M”: BMW i4 M50. Jak już wspomnieliśmy, auto będzie miało napęd na obie osie (AWD), 400 kW / 544 KM mocy oraz 510 jednostek WLTP zasięgu, co powinno przełożyć się na do 436 km realnie w trybie mieszanym, około 305 kilometrów w przedziale 80->10 procent ALBO na autostradzie przy licznikowej szybkości około 120-130 km/h [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Przyspieszenie i4 M50? Z tymczasową funkcją Sport Boost podbijającą moment obrotowy do 795 Nm 3,9 sekundy do 100 km/h.

BMW i4 M50 (c) BMW

Tesla Model 3 Performance oferuje odpowiednio AWD, 340 kW (462 KM) mocy, 639 Nm momentu obrotowego i 567 jednostek WLTP zasięgu. Przyspieszenie jest lepsze, do 100 km/h kalifornijskie auto rozpędza się w 3,3 sekundy. Jak to możliwe? Tesla waży 1,92 tony, tymczasem BMW i4 M50 – 2,29 tony.

Z tego względu miłośnicy BMW, którzy lubią szybkie starty spod świateł, powinny pamiętać, że bezpośrednią konkurencją i4 M50 jest raczej Tesla Model 3 LR z wykupionym dodatkowym pakietem Acceleration Boost niż edycja Performance. Oczywiście finalny werdykt będzie można wydać dopiero po obszerniejszych testach. BMW iX3 też wydawało się „tylko” konwersją spalinowego BMW X3, a tymczasem zbiera sporo pochwał.

BMW i4 eDrive40 – słabsze i wolniejsze od M50, ale tańsze i ze znacznie lepszym zasięgiem

Z punktu widzenia osoby, która nie potrzebuje łamiącego karku startu, a preferuje komfortowe podróże na długich dystansach, znacznie lepszym wyborem może być BMW i4 eDrive40. W podstawowej wersji auto jest tańsze niż Tesla Model 3 Long Range. Owszem, ma napęd wyłącznie na tylną oś, ale przy typowych podróżach nie ma to większego znaczenia – a nadwozie liftback daje wygodniejszy dostęp do bagażnika.

BMW i4 eDrive40 wyposażone jest w silnik o mocy 250 kW (340 KM) i 430 Nm momentu obrotowego. Obydwa warianty i4 dysponują tą samą baterią o pojemności 80,7 (83,9) kWh. Obydwa też są w stanie rozpędzić się do maksymalnie 200 kW na stacji ładowania (do 210 kW wartości początkowej). Uzupełnianie energii w przedziale 10-80 procent według producenta trwa 31 minut, z kolei ładowanie w domu na wallboksie o mocy 11 kW powinno zająć mniej niż 8,5 godziny.

Zasięg BMW i4 eDrive40 jest wyższy niż wariantu M50, bo wynosi do 590 jednostek WLTP. Powinno to dać do 504 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub też 353 kilometry w przedziale 80->10 procent ALBO na autostradzie. Tesla Model 3 Long Range wypada podobnie, oferuje 614 jednostek WLTP, warto jednak pamiętać, że Tesla lubi optymalizować akurat ten parametr. Przyspieszenie elektrycznego BMW do 100 km/h trwa 5,9 sekundy, Tesli 3 LR – 4,4 sekundy, najwolniejszej Tesli 3 SR+ – 5,6 sekundy.

BMW i4 – ważne zalety

Producent chwali się, że dzięki baterii udało się obniżyć środek ciężkości o „nawet 5,3 centymetra” w stosunku do BMW serii 3. Auto wyposażone jest w pompę ciepła, a ostatnie testy BMW iX3 przeprowadzone przez Bjorna Nylanda dobrze wróżą realnym zasięgom BMW i4 posiadającym ten sam zespół napędowy eDrive 5. generacji.

Nowy elektryk BMW może zostać opcjonalnie wyposażony w światła laserowe, podgrzewane i wentylowane fotele oraz system audio Harman Kardon. Nabywca w standardzie otrzyma szyby z izolacją akustyczną, sportowe fotele i skórzaną sportową kierownicę, elektryczną klapę tylnego bagażnika (pojemność = 470 litrów).

Liczniki wyświetlane są na ekranie o przekątnej 12,3 cala, z kolei ekran centralny ma przekątną 14,9 cala. BMW obiecuje zdalną aktualizację oprogramowania [bez wzmianki o kosztach], kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Jest też cały garnitur systemów bezpieczeństwa, łączność w technologii 5G, system jazdy półautonomicznej 2. poziomu i asystent parkowania z widokiem dookólnym (źródło).

Zamówienia na BMW i4 można już składać w salonach. Produkcja auta ma ruszyć jesienią bieżącego roku, więc pierwsze dostawy powinny mieć miejsce w IV kwartale 2021 roku. A tak wygląda samochód podczas jazdy:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version