Brytyjski Autocar twierdzi, że poznał plany BMW dotyczące nadchodzących modeli firmy. Chyba najciekawszą informacją jest zastąpienie BMW i3 przez BMW iX1 połączone z potencjalnym wprowadzeniem do sprzedaży BMW i3, które będzie elektryczną serią 3. Ale to najwcześniej za 2-3 lata.
BMW i3 kiedyś, BMW i3 w przyszłości
W ciągu nadchodzących dziesięciu lat BMW chce sprzedać 4,6 miliona samochodów czysto elektrycznych. To sporo, jeśli wziąć pod uwagę, że w 2019 roku producent wprowadził na rynek zaledwie 42 tysiące samochodów. Jednym z modeli ma być BMW iX1, niewielki elektryczny crossover na płycie podłogowej FAAR, który zastąpi BMW i3. Ale stanie się to najwcześniej w okolicach 2022 lub 2023 roku.
BMW iX1 będzie też bazą dla nowego elektrycznego Mini. Dokładnie tak samo, jak dziś Mini Electric opiera się na poprzedniej generacji BMW i3, czyli wariancie z baterią 94 Ah / 29 (33) kWh.
Zupełnie nowe BMW i3 ma być elektryczną odmianą serii 3. Samochód, co zrozumiałe, wykorzysta rozwiązania z BMW i4, ale w stylistyce BMW serii 3. Możliwe, że pojawi się w wersji kombi, o ile tylko model zostanie przeznaczony do produkcji. Na razie elektryczne BMW serii 3 zostaje w sferze spekulacji, a z Teslą Model 3 ma walczyć BMW i4.
Oprócz tego, twierdzi Autocar, BMW iNext zostanie przemianowane na BMW iX5, a BMW X7 zyska odmianę elektryczną o nazwie BMW iX7. Tyle że to tylko domniemania, a sam samochód ma się pojawić w roku 2025 (źródło).
Aktualnie BMW sprzedaje (dostarcza do klientów) tylko jeden model czysto elektryczny: BMW i3 (segment B/B-SUV). Dostawy BMW iX3 (D-SUV) powinny ruszyć jeszcze w tym roku, w przyszłym z kolei ruszy produkcja BMW iNext (E-SUV?) oraz BMW i4 (segment D).