BMW postanowiło zrezygnować z oferowania BMW i3 REx (2019) w Europie. Samochody ze spalinowymi generatorami energii – a więc hybrydy plug-in – dostępne będą w Stanach Zjednoczonych i Japonii, natomiast w Europie będzie można kupić tylko wersje czysto elektryczne. Nowe BMW i3 (2019) oferuje około 240 kilometrów realnego zasięgu, co powinno wystarczyć do podróżowania po wielu krajach naszego kontynentu.
BMW i3 120 Ah w Europie tylko na prąd
Jak dowiedział się portal Autocar (źródło), europejska odmiana nowego rocznika modelowego BMW i3 oraz i3s (2019) oferowana będzie bez spalinowych generatorów energii (Range Extender, „przedłużacz zasięgu”). Bateria w nowym modelu została powiększona do 42,2 kWh i pozwoli na przejechanie w trybie mieszanym około 240 kilometrów („ponad 257 km” zgodnie z informacją producenta). Powinno to pozwolić na całkiem swobodne podróżowanie po niektórych europejskich krajach, w tym również po Polsce.

Zasięgi samochodów elektrycznych segmentu B i B-SUV na baterii. Pojemność akumulatorów BMW i3 (2019) została omyłkowo opisana jako „43,2” kWh. Wiadomo już, że wynosi ona 42,2 kWh
Spalinowy Range Extender ma być popularny w Stanach Zjednoczonych i Japonii, gdzie nadal będzie dostępny.
Wycofanie BMW i3 REx z Europy może wydawać się dziwne, jeśli wziąć pod uwagę, że według niektórych raportów wersja ze spalinowym generatorem energii – a więc hybryda plug-in – jest bardziej popularna niż czysto elektryczne i3. Podobne wyniki pojawiały się także w opracowaniach EAFO dotyczących Polski: