Najlepsze czasy w Stanach Zjednoczonych BMW i3 dawno ma już za sobą, raportuje InsideEVs. Przez cały pierwszy kwartał 2021 roku samochód znalazł zaledwie 340 nabywców. Obok i8 to jedyny zelektryfikowany model, który podawany jest oddzielnie w statystykach sprzedaży.

BMW i3 zjeżdża, jedyny następca w Grupie to Mini Electric

Dla BMW i3 w USA najlepsze były lata 2014-2015. W II połowie 2016 roku zaczął się powolny zjazd zainteresowania modelem. Covid-19 w 2020 roku chyba przypieczętował los samochodu, w pierwszym kwartale roku 2021 auto sprzedało się w 340 egzemplarzach (źródło).

Pojawiają się spekulacje, że BMW nie chce sprzedawać w Stanach Zjednoczonych i3, żeby nie przekroczyć limitów dopłat przed rozpoczęciem dostaw BMW iX. Jeśli to prawda, to po ostatnich ruchach administracji Bidena trend powinien się odwrócić. Jednak ogólnie i3 zostało chyba uznane za niewykorzystaną szansę: kompozytowe nadwozie nie trafiło do żadnego innego modelu, nowe elektryki wymagały opracowania nowej generacji zespołów bateryjno-napędowych (nie licząc Mini Electric, które wykorzystuje napęd BMW i3 94 Ah).

Osoby dopingujące BMW powinny być szczególnie zaniepokojone faktem podawania sumarycznych wyników sprzedaży elektryków wraz z hybrydami plug-in, bez rozbicia na poszczególne modele (z wyjątkiem BMW i3). To może być element strategii ułatwiającej prezentowanie marki jako lidera elektryfikacji, podczas gdy sprzedaż budowana jest głównie w oparciu o modele hybrydowe, których producent ma całą gamę.

Jednocześnie BMW i3 cieszy się nadal całkiem sporym zainteresowaniem w Europie, gdzie pełni rolę wygodnego auta miejskiego (B/B-SUV) z całkiem rozsądnym zasięgiem do krótkich i średnich podróży po kraju (260 jedn. WLTP /  220 km realnie dla wersji 120 Ah). Wszyscy nasi Czytelnicy, którzy zdecydowali się na zakup auta na rynku wtórnym, deklarują co najmniej umiarkowane zadowolenie. Ale w rankingu aut nowych BMW i3 wypadło już w Polsce poza TOP5 najchętniej wybieranych modeli. W 2019 roku wraz z BMW i3 REx było na pierwszym miejscu (1 314 egzemplarzy), w 2020 roku przegrało nawet z Kią e-Niro (5. miejsce), którą sprzedała się w 210 egzemplarzach.

Bazowa cena BMW i3 to 169 700 złotych (~39 kWh, 125 kW / 170 KM mocy). Za BMW i3s (~39 kWh, 135 kW / 184 KM mocy) zapłacimy już od 184 200 złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: