Podczas salonu motoryzacyjnego Auto Shanghai 2025 portal Auto Express miał okazję porozmawiać z szefem marki BMW, Berndem Koerberem. Zdradził on, że firma ani myśli o wyjściu z najmniejszego segmentu, czyli kompaktów. BMW serii 1 jest szczególnie ważne dla producenta w Hiszpanii, Grecji, Włoszech, dlatego Auto Express spodziewa się, że w momencie kolejnego liftingu serii 1 na rynek trafi zarówno wersja spalinowa, jak też elektryczna: BMW i1.
Nowe BMW i1 dopiero za parę lat
Koerber nie zadeklarował wprost, że w sprzedaży pojawi się samochód o nazwie BMW i1, biorąc jednak pod uwagę ostatnie ruchy BMW, wydaje się on wysoce prawdopodobny. A jeśli na południu Europy seria 1 generuje trzecią część sprzedaży, raczej nie wypada z niej rezygnować. Szczególnie, że kusi ona najmłodszych nabywców, którzy mogą stopniowo wędrować do większych samochodów. Szef marki widzi jeszcze jedną zaletę najmniejszych modeli w gamie: sprytne oszczędności w małych autach – bo potencjalny klient patrzy na przystępność cenową – mogą przydać się wszędzie (porównaj: Volvo EX30 i jego kosmiczne przyspieszenie). Oraz w Mini.
Auto Express spodziewa się, że BMW i1 będzie modelem z linii Neue Klasse, czyli z architekturą 800 V, chociaż akurat to nie jest takie oczywiste. W przypadku małych samochodów z bateriami o pojemności do około 80 kWh współczesne ładowarki radzą sobie z dostarczeniem odpowiedniej mocy, co skutkowałoby uzupełnieniem energii do 80 procent w 24 minuty. Architektura 400 V jest więc wystarczająca i może być tańsza w implementacji.
BMW i3 Touring
Nowe BMW i3 od długiego czasu już pokazywane jest jako koncept. Ma to być drugi z modeli zaprezentowany w ramach linii Neue Klasse, pojawi się na rynku w 2026 roku po nowym BMW iX3 (wrzesień 2025). Szef działu projektowego BMW, Adrian van Hooydonk ujawnił portalowi Autocar, że „kombi są istotne dla firmy”, dlatego Brytyjczycy wywnioskowali, że producent zaprezentuje BMW i3 Touring. Co ciekawe, przedsiębiorstwo nie chce iść drogą Mercedesa, który pod jednym oznaczeniem modelowym grupuje wszystkie zespoły napędowe. Elektryki mają się nazewniczo odróżniać, w BMW ich stałym wyróżnikiem pozostanie litera „i”.

Zamaskowane BMW i3 (c) Mikecras / Instagram

BMW Neue Klasse, koncept, zwiastun BMW i3 podczas salonu samochodowego w Szanghaju (Chiny). Wszystkie pozostałe ilustracje oprócz zdjęcia z samochodami w maskowaniu przedstawiają ten model (c) BMW

Wnętrze koncepcyjnego BMW i3. Zwróć uwagę na brak licznika za kierownicą – ważne informacje pojawiają się na ekranie centralnym lub na szerokim ekranie projekcyjnym w dolnej części szyby