Brytyjski Autocar utrzymuje, że BMW zaakceptowało do produkcji dwa nowe modele: BMW i1 oraz BMW i2. Nie wiadomo, jakie przyjmą one kształty, można natomiast się spodziewać, że BMW będzie zaczynać się tam, gdzie kończy się Mini. To znaczy: BMW i1 może być kompaktowym sedanem albo hatchbackiem (segment C), z kolei BMW i2 może być kompaktowym crossoverem (C-SUV). Miłośników dawnego BMW i3 ucieszy, że i2 może do niego nawiązywać wizualnie.

BMW i1, BMW i2, najmniejsze modele Neue Klasse

Technologicznym następcą BMW i3 (I01) jest dziś najmniejsze Mini / Mini Electric / Mini Cooper E, w którym stosowana jest platforma i zespoły napędowe starszego samochodu. Mini Cooper SE z kolei, choć w tym samym nadwoziu, wydaje się raczej wykorzystywać napędy Great Wall Motor z modelu Ora 03 (dawniej: Ora Good Cat). Żadne Mini nie ma najbardziej awangardowego elementu dawnego BMW i3, czyli karbonowo-kompozytowego nadwozia. Mimo tego, że BMW chwaliło się, że udoskonaliło proces jego produkcji do poziomu opłacalności.

Nowe BMW i1 oraz i2 mają powstać na platformie NBx z linii Neue Klasse, czyli nie da się wykluczyć, że będą miały architekturę 800 V, chociaż producenci raczej unikają jej w najmniejszych samochodach w gamie (patrz: Hyundai, Kia). Neue Klasse to też ogniwa cylindryczne w formacie 4695 (46 mm średnicy, 95 mm wysokości). Większe i bardziej luksusowe samochody z linii mają korzystać z wariantów platformy o nazwach NAx i NDx, w których powinny pojawić się ogniwa 4695 (niższe modele) czy nawet 46120 (SUV-y), z kolei odnoga ZAx ma być stosowana w samochodach z serii BMW M.

Auta na platformach NBx będą miały napędy na obie osie i przód, bo przy mniejszych modelach ułatwia to wygospodarowanie przestrzeni bagażowej z tyłu. Ceny BMW i1 mogą być bardziej przystępne niż najniższego dziś w gamie BMW iX1, które kosztuje od 220 000 złotych. Choć producent nie zdradza informacji na temat wyglądu aut, testuje ich odbiór od dobrych kilku lat. Redakcja Elektrowozu usłyszała od pracownika BMW, że BMW i Vision Circular (ilustracje poniżej) jest „bardziej realny niż mogłoby się wydawać” i że może być on funkcjonalnym następcą BMW i3:

Autem, które ma być mniej praktyczne, ale bardziej rozrywkowe, jest BMW i Vision Dee (ilustracje poniżej). Jego wygląd nie pasuje do informacji, które zdobył Autocar, możliwe więc, że BMW i Vision Dee będzie elektryczną odmianą serii 1, BMW i1, tymczasem realnym następcą dawnego BMW i3 stanie się BMW i Vision Circular (ilustracje powyżej) vel BMW i2. I wtedy całość nabiera sensu: BMW i1 uzupełnia serię 1, najmniejsze hatchbacki w gamie, z kolei BMW i2 trafia do oferty obok BMW serii 2 Active Tourer, minivana.

Premiera nowego BMW i1 ma nastąpić w 2027 roku, nowe BMW i2 ma się pojawić na rynku w 2028 roku. Wcześniej będziemy obserwować debiuty rynkowe innych modeli z linii Neue Klasse.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: