Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW i Volkswagen obniżyły ceny samochodów elektrycznych. W Chinach…

Obniżki cen Tesli spowodowały reakcję producentów, ale doszło do tego tylko w Chinach. Ceny swoich elektryków zmniejszyły zarówno startupy (np. Xpeng), jak też marki tradycyjne (Nissan, Ford). Teraz do tej grupy dołączyły też Volkswagen i BMW. W Volkswagenie obniżka zależy od modelu i partnera, który produkuje dany samochód (FAW, SAIC) i wynosi do 40 000 yuanów, równowartość 25 400 złotych. Z kolei nowe BMW i3 można kupić taniej aż o 100 000 yuanów, równowartość 63 600 złotych. 

Niższe ceny aut elektrycznych w Chinach

Konsorcjum SAIC-Volkswagen działające na południu Chin zmniejszyło ceny VW ID.3, ID.4 X i ID.6 X [„X” i „Crozz” to warianty tego samego modelu wytwarzane w różnych joint-venture] o 30 000 yuanów, równowartość 19 100 złotych, podaje CnEVPost. Oprócz tego w lokalnych salonach można otrzymać zniżki/benefity warte do 10 000 yuanów, co sumuje się do podanej wyżej kwoty.

VW ID.6 Crozz i X (c) Volkswagen

Joint-venture FAW-Volkswagen, które obsługuje północ Chin, rabaty daje na VW ID.4 i ID.6, też na wspomniane 40 000 yuanów. Obniżki mają być związane z drugą rocznicą debiutu linii ID. w Państwie Środka i są rzekomo ograniczone czasowo, nie podano wszak, kiedy przestaną zobowiązywać. W efekcie Volkswagen ID.4 Crozz kosztuje od 174 900 yuanów, równowartości 111 300 złotych. Większy, rodzinny VW ID.6 Crozz kosztuje od 218 900 yuanów, równowartości 139 200 złotych (wcześniej: 258 900 yuanów).

Jednak rekordzistą w branży jest BMW, które skorygowało w dół cenę BMW i3 eDrive 35L z 353 900 do 248 000 yuanów, równowartości 157 800 złotych. To ponoć nie koniec: jeżeli nabywca odsprzeda salonowi swój stary samochód, może zyskać dodatkowe 6 000 yuanów (3 800 złotych) rabatu. Słychać nawet plotki, że gdy zapłaci gotówką, efektywna cena nowego auta może spaść do okolic połowy ceny sprzed podwyżek (200 000 yuanów i mniej)!

BMW i3 w salonie (c) CnEVPost

Nota od redakcji Elektrowozu: ruchy producentów sugerują, że mają oni przestrzeń na obniżki przynajmniej w tych modelach, które produkowane są w Chinach. W Europie dotyczyłoby to BMW iX3, Dacii Spring, Polestara 2, więc stosunkowo niewielkiej liczby samochodów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version