Prezes BMW, Harald Kruger, zapowiedział, że zasięg BMW i4 wyniesie od 550 do 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Czterodrzwiowe coupe ma się pojawić w sprzedaży w 2020 roku, konkurować będzie z Audi e-tron GT i Teslą Model S.
Zasięg 550-700 kilometrów? Tego nie ma nikt w branży
Spis treści
Gdyby BMW wprowadziło na rynek i4 już dziś, miałoby samochód o największym zasięgu na rynku. W marcu 2018 roku liderem jest Tesla Model S 100D, która na jednym ładowaniu przejeżdża 539 kilometrów.
> Ile na jednym ładowaniu przejeżdżają samochody elektryczne dostępne w Polsce? [WYKRES]
Warto przy okazji dodać, że powyższy zasięg Tesli S podawany jest według amerykańskiej procedury EPA, podczas gdy europejscy producenci do niedawna preferowali NEDC. Jednak nawet gdyby BMW i4 miało zasięg NEDC wynoszący 550-700 kilometrów, przekładałby się on na 370-470 kilometrów na baterii – co nadal jest wynikiem ze ścisłej światowej czołówki.
To nie wszystko: prezes BMW zadeklarował również, że BMW i4 – kiedy już trafi na rynek – będzie podobny do modelu BMW i Vision Dynamics zaprezentowanym w 2017 roku.