BMW poinformowało oficjalnie, że nowa generacja BMW 530e – już bez „iPerformance” w nazwie – otrzymała w zestawie powiększone baterie. Zamiast dotychczasowych 9 kWh w samochodzie będziemy mieli do dyspozycji 12 kWh, czyli 10,8 kWh pojemności użytecznej.

BMW 530e (2020): cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Większa pojemność ma się przekładać na „49-57 km WLTP”, co powinno oznaczać 42-53 kilometry realnego zasięgu w trybie czysto elektrycznym dla wersji z napędem na jedną oś oraz 39-47 km dla wariantu z napędem na obie osie, xDrive. Portal Electrive spekuluje, że aktualizacja możliwa była dzięki wymianie starszych ogniw Samsung SDI o pojemności 26 Ah na nowsze, w tym samym rozmiarze, ale oferujące już 34 Ah.

Dzięki większej pojemności baterii baterii udało się osiągnąć obniżenie emisji dwutlenku węgla o 20 procent oraz spalanie wynoszące 1,5-2 litrów na [pierwsze] 100 kilometrów (1,8-2,4 litra dla xDrive). Zużycie energii – również mierzone z wykorzystaniem WLTP – wynosi od 20,3 do 24,3 kWh/100 km (źródło).

> Nio ES8 – recenzja Emobly. Chiński SUV do walki z Audi, BMW czy Mercedesem [YouTube]

Moc silnika spalinowego o pojemności 2,0 litra wynosi 135 kW (184 KM), moc silnika elektrycznego – 83 kW (113 KM), maksymalna moc BMW 530e sumuje się do 185 kW (252 KM), moment obrotowy – 420 Nm. Szybkość w trybie czysto elektrycznym wynosi do 140 km/h przy aktywnej opcji Max eDrive lub 110 km/h przy ustawieniu standardowym, hybrydowym.

Port ładowania BMW 530e (2020) to nadal Type 2 z obsługą tylko jednej fazy, dlatego czas ładowania samochodu do pełna zawiera się w przedziale od 3,5 do 6 godzin, w zależności od rodzaju i możliwości gniazdka przyłączeniowego. Auto posiada już AVAS, czyli emituje ostrzegawcze dźwięki podczas jazdy z niską szybkością. W aplikacji mobilnej dostępna jest opcja schłodzenia kabiny przed wyruszeniem w drogę.

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce [sierpień 2019]

Cena BMW 530e (2020) ma się rozpoczynać od równowartości 56 200 euro dla wariantu z napędem na jedną oś oraz 58 800 euro dla edycji xDrive. Zgodnie z polskim konfiguratorem jest to odpowiednio 241 100 oraz 251 800 złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: