Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW 320e i 520e trafiają do oferty. Słabsze niż wcześniejsze modele, będzie trochę taniej

BMW zapowiedział wprowadzenie do oferty dwóch nowych hybryd plug-in, BMW 320e i BMW 520e. Obydwa będą dostępne w nadwoziach sedan i kombi (Touring), BMW 320e pojawi się ponadto jako kombi z napędem na obie osie (xDrive Touring). Ceny aut powinny być niższe niż mocniejszych wariantów z serii 330e/530e.

BMW 320e, BMW 520e – specyfikacja i wszystko, co wiemy

BMW uważa hybrydy plug-in za idealny etap przejściowy między samochodami spalinowymi, a autami czysto elektrycznymi. Dlatego mocno różnicuje swoją ofertę w tym segmencie. Hybrydy plug-in znajdziemy już w serii 2 Active Tourer, serii 3, serii 5, a także crossoverach X1, X2, X3 i X5.

Wraz z 320e i 520e oraz gamą Mini będzie to w sumie 15 modeli (22, jeśli policzymy też warianty nadwoziowe), podczas gdy elektryki są trzy: BMW i3 (B/B-SUV), Mini Electric (B) i nieszczególnie dostępne BMW iX3 (D-SUV).

BMW 320e (segment D) i 520e (segment E) zostaną wyposażone w czterocylindrowy, 2-litrowy silnik spalinowy o mocy 120 kW (163 KM) oraz niewielki silnik elektryczny zintegrowany z 8-biegową przekładnią. Łączna moc zespołu napędowego wyniesie 150 kW (204 KM), łączny moment obrotowy – 350 Nm. Całkowita pojemność baterii to 12 kWh, więc należy się spodziewać, że do dyspozycji użytkownika będzie około 9-9,5 kWh.

Wbudowane ładowarki są 1-fazowe, obsługują maksymalnie 3,7 kW, więc przy najwyższej mocy ładowania samochody uzupełnią energię w 2,6 godziny (źródło).

BMW 520e (c) BMW

Producent deklaruje, że samochody pokonają w trybie czysto elektrycznym od 46-57 jednostek WLTP dla największego i najcięższego BMW 520e xDrive do 52-61 jednostek WLTP dla najlżejszego BMW 320e w sedanie. Daje to przedział od 39 do 52 kilometrów, należy jednak założyć, że brak możliwości rozładowania baterii do 0 procent obniży ten zasięg do maksymalnie 35-40 kilometrów w trybie mieszanym i 40-47 km podczas jazdy po mieście.

Ceny BMW 520e i spodziewane 320e

Cena BMW 520e w wersji sedan w polskim konfiguratorze BMW zaczyna się od 218 900 złotych, stanowi więc 90,2 procent ceny BMW 530e. Cena BMW 320e nie została jeszcze podana, ale gdyby zastosować powyższy przelicznik z modelu 330e, samochód powinien startować w Polsce od około 183 200 złotych.

Czysto elektryczną alternatywą do BMW 320e jest dziś Tesla Model 3, ale jeśli szukamy kombi, będziemy musieli spojrzeć na crossovery/SUV-y – na przykład Mercedesa EQC, BMW iX3 lub Jaguara I-Pace. Elektryczną alternatywą do BMW 520e jest Tesla Model S, z zastrzeżeniem, że występuje ona wyłącznie w nadwoziu liftback.

Choć BMW serii 3 i 5 to popularne auta, BMW nie oferuje ich na razie w wariantach czysto elektrycznych.

BMW 320e Touring, czyli kombi (c) BMW

BMW 320e (c) BMW

BMW 320e (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version