Wiadomości, w które trudno uwierzyć. Choć Elon Musk stanowczo odżegnywał się od takiej opcji, Tesla przygotowuje się ponoć do uruchomienia eksportu Modeli 3 produkowanych w Chinach. Jak donosi Bloomberg, samochody MIC trafią między innymi na rynek europejski.
Tesla Model 3 „Made in China” (MIC) wkrótce w brytyjskim, niemieckim, polskim salonie?
Auta produkowane w fabryce Tesli w Szanghaju (Chiny) miały być sprzedawane wyłącznie w Państwie Środka. Tymczasem według informacji zdobytych przez dziennikarzy Bloomberga, już w czwartym kwartale 2020 roku ruszy wytwarzanie modeli, które zostaną skierowane do Europy, Singapuru, Nowej Zelandii i Australii (źródło).
Aktualnie wszystkie te regiony obsługiwane są przez fabrykę w Stanach Zjednoczonych, co przekłada się na konieczność grzecznego oczekiwania na kolejny transport. Do Europy statki z samochodami przybijają mniej więcej w połowie kwartału. Jeśli rewelacje Bloomberga się potwierdzą, pierwsze Tesle z Chin trafią na zewnętrzne rynki pod koniec 2020 lub na początku 2021 roku.
Najtańsze Tesle Model 3 SR+ wyposażane są w Chinach w baterie LFP, litowo-żelazowo-fosforanowe. Są nieco cięższe niż warianty z ogniwami NCA, ale ich zaletą jest niższa degradacja i niższe koszty produkcji. Może, ale nie musi to więc oznaczać, że chińskie Tesle Model 3 SR+ oferowane w Europie będą nieco tańsze niż warianty amerykańskie.
Oprócz tego Giga Szanghaj przygotowuje się do wytwarzania Tesli Model Y. Domyślamy się więc, transporty z Modelami 3 zostaną prędzej czy później uzupełnione o transporty z Modelami Y.
Zdjęcie otwierające: Tesle Model 3 trafiające na lawety na parkingu przy Giga Szanghaj, Gigafactory w Chinach (c) 乌瓦 / Twitter