Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Będzie 6-miejscowy VW ID. Buzz. Będzie wersja 7-miejscowa. Będą warianty 210 kW i 250 kW AWD, 150 kW wypadnie z oferty

Pod koniec stycznia 2023 roku Volkswagen Samochody Dostawcze wyróżnił redakcję Elektrowozu zaproszeniem na jazdy testowe VW ID. Buzzem. W trakcie wprowadzającej w temat prezentacji opowiedziano nam o planach dotyczących tego modelu. Potwierdzono, że będzie dłuższa wersja (L2), że w krótszej wersji pojawią się trzy rzędy siedzeń oraz że pojawią się warianty z mocniejszymi silnikami i większymi bateriami. Sprzedawana obecnie edycja Pro z silnikiem 150 kW i baterią 82 (77) kWh zostanie wycofana z rynku w I kwartale 2024 roku.

Nowy VW ID. Buzz – ciekawostki

Aktualnie VW ID. Buzz dostępny jest w tylko jednej wersji napędowej: z baterią 82 (77) kWh oraz silnikiem o mocy 150 kW/204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm, który napędza tylne koła. Auto dostarczane jest z ID. Software 3.2. Dokładnie tak samo było z VW ID.3 i ID.4, gdy debiutowały na rynku, nie licząc oczywiście oprogramowania.

W ostatnim kwartale 2023 roku ma się pojawić wersja przedłużona (długość L2), która będzie miała rozstaw osi 3,24 metra i 4,96 metra długości. Samochód zostanie wyposażony w silnik o mocy 210 kW/286 KM i momencie obrotowym 550 Nm napędzający tylne koła oraz baterię o pojemności 91 (86?) kWh. Nowy zespół napędowy ma sprawić, że auto będzie przyspieszało do 100 km/h w czasie zbliżonym do VW ID.3 z silnikiem 150 kW. Jako jedna z dostępnych opcji pojawi się wyświetlacz projekcyjny (HUD) – aktualnie go jeszcze nie ma.

Auto będzie dostępne z pięcioma (2+3), sześcioma (2+2+2) i siedmioma (2+3+2) miejscami. Trzeci rząd siedzeń da się zdemontować.

Na początku 2024 roku z oferty zostanie wycofany obecny ID. Buzz 82 (77) kWh. Zastąpi go wariant z baterią o pojemności 84 (79?) kWh i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM, samochód będzie dostępny również w wersji z 6 miejscami. Niedługo później pojawi się VW ID. Buzz GTX, który będzie posiadał napęd na obie osie (AWD), baterię 84 (79?) lub 91 (86?) kWh aż 250 kW/340 KM mocy. Takiej mocy jeszcze w samochodach na platformie MEB nie widzieliśmy. Warto mu się przyjrzeć, bo może ono zwiastować nadchodzące warianty Volkswagenów ID.4 i ID.5 lub Audi Q4 e-tron RS.

Nowe wersje VW ID. Buzza. NWM = L1, normalna długość. LWB = L2, wersja przedłużona

O samochodzie można podyskutować na forum VW ID. Buzz (dopiero się rozkręca), są też wrażenia/VW ID. Buzz Forumowicza rafbel. Konfigurator auta na stronach Volkswagena znajduje się TUTAJ, cena VW ID. Buzza aktualnie startuje już od 282 605 złotych (do niedawna: niecałe 250 tysięcy złotych) dla wariantu osobowego i 227 920 zł netto dla edycji towarowej, Cargo. Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że w Polsce złożono 400 zamówień na ID. Buzza, mniej więcej po połowie na warianty osobowe i dostawcze.

Naszym zdaniem najbardziej wnikliwy komentarz do artykułu napisał Czytelnik Piotrek:

Parę spostrzeżeń:

Nowe pojemności baterii nie pasują proporcjonalnie do całkowitych liczb modułów, a więc oznacza to, że Volkswagen wprowadza nowe, bardziej pojemne ogniwa. Obstawiam więc, że w 2024 r. również pozostałe ID. mogą dostać te baterie (mniejsza może mieć np. 64 (60) kWh). Jestem ciekaw, jak nowe ogniwa wpłyną na moc i krzywą ładowania.

Bateria 91 kWh brutto będzie mieć o jeden moduł więcej od tej z 84 kWh (13 modułów). Prawdopodobnie dłuższy ID. Buzz technicznie będzie w stanie pomieścić jeszcze czternasty, co dałoby 98 kWh brutto.

Tych 14 modułów i 98 kWh pojemności spodziewam się w ID.7. Choć przyznam, że zastanawiam się, dlaczego kiedyś przy koncepcie ID. Vizzion mówili o 111 kWh, które pasowały do 16 modułów ze starymi ogniwami. Nie wiem, czy to będzie do zmieszczenia przy takim rozstawie osi.

Gdyby te 250 kW udało się przepchnąć do ID.3, ID.4 i ID.5, moglibyśmy dostać elektryczne R-ki – choć VW ponoć nie planuje ich w tej generacji. Chociaż wraz z odsunięciem SSP mogło się to zmienić. Ciekawe, czy dwa silniki zmieszczą się w ID.3, czy planowane ID.3 GTX będzie miało tylko mocniejszy z tyłu (nie wiem, czy kiedyś tak nie mówili)

Możesz mu odpowiedzieć w komentarzach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version