Portal PushEVs opublikował dane techniczne ogniw wchodzących w skład baterii Nissana Leafa. Według dziennikarzy cytujących producenta są tam 192 ogniwa zgrupowane w 24 moduły po 8 sztuk wyprodukowane przez AESC, których łączna pojemność wynosi 39,46 kilowatogodziny (kWh).
Baterie Leafa 2
Ogniwa to moduły AESC wykonane w technologii NCM 622, czyli zawierające katody zbudowane z 60 procent niklu, 20 procent kobaltu i 20 procent manganu o gęstości przechowywania energii 0,46 kilowatogodziny na litr oraz 0,224 kilowatogodziny na kilogram.
Nissan w materiałach reklamowych utrzymuje, że bateria Leafa 2 ma 40 kWh pojemności. W opublikowanym niedawno wideo słychać nawet, że ma nieco więcej, żeby zachować bezpieczny margines dla deklarowanej pojemności. Tymczasem PushEVs oblicza, że ze 192 ogniw o napięciu nominalnym 3,65 wolta i pojemności 56,3 amperogodziny da się uzyskać maksymalnie 39,46 kWh.
> Nissan Leaf 2: instrukcja DO POBRANIA za darmo [wersja po angielsku]
Wystarczy jednak, żeby producent miał lekki zapas w nominalnym napięciu, to jest żeby ogniwa przy pełnym naładowaniu dawały napięcie 3,7 wolta. Wtedy pojemność baterii wynosi już 39,996 kWh. Być może to nieco wyższe niż deklarowane napięcie jest „zapasem”, o którym mówił przedstawiciel Nissana.
Warto przeczytać: 2018 Nissan Leaf battery real specs
|REKLAMA|
|/REKLAMA|