Bateria newsów na 11.05: firma tuningowa buduje elektryczne Mitsubishi Mirage R5e * postęp w ogniwach NCM 811 w LG Chem i SK Innovation * spadła sprzedaż Leafa 2 w kolebce, czyli w Japonii * pierścień szybkich stacji ładowania opasający Islandię.
Samochody elektryczne, wiadomości na dobry początek 11.05
Spis treści
- Samochody elektryczne, wiadomości na dobry początek 11.05
- Powstaje wyścigowe elektryczne Mitsubishi Mirage R5e
- Co się dzieje w bateriach NCM 811 LG Chem i SK Innovation
- Spadła sprzedaż Leafów 2 Japonii (zaskoczenie)
- Podsumowanie Innogy e-car sharing (car sharing z elektrykami)
- Kukiz’15 chce zablokowania opłaty emisyjnej (+10 groszy / litr paliwa)
- Fisker podtrzymuje deklaracje o gotowych bateriach solid-state w 2020 roku
- E.on zbudował na Islandii pierścień stacji ładowania
Powstaje wyścigowe elektryczne Mitsubishi Mirage R5e
Buduje go szwedzka firma Mpart. Ma mieć 340 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Napęd na obie osie:
Co się dzieje w bateriach NCM 811 LG Chem i SK Innovation
Ciekawy materiał zestawiający postępy w ogniwach NCA 811 Tesli (pisaliśmy o tym tutaj) i NCM / NMC 811 u innych liderów rynku. Dziś na pewno go jeszcze opracujemy jako osobny tekst:
Spadła sprzedaż Leafów 2 Japonii (zaskoczenie)
Podsumowanie Innogy e-car sharing (car sharing z elektrykami)
Statystyki: prawie 1 000 najmów, niemal 15 tysięcy kilometrów. Czyli 15 kilometrów na najem. Dla porównania Vozilla: 6,8 kilometra na najem.
Kukiz’15 chce zablokowania opłaty emisyjnej (+10 groszy / litr paliwa)
Opłata emisyjna ma być przeznaczana na rozwój m.in. infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Jako redakcja również nie jesteśmy zwolennikami opłaty emisyjnej, której będzie rozwijać elektromobilność kosztem podwyżek cen na stacjach paliw, a więc wkurzenia wszystkich kierowców w Polsce. Szczególnie, że będzie to kolejny już podatek w paliwie.
Z drugiej strony Kukiz’15 to partia, która ostatnio robi wyłącznie populistyczne zagrywki.
Fisker podtrzymuje deklaracje o gotowych bateriach solid-state w 2020 roku
Nikt na świecie nie produkuje jeszcze masowo baterii ze stałym elektrolitem (ang. solid-state), choć prace toczą się od dobrych kilkunastu lat. Fisker chce mieć takie baterie w 2020 roku, Toyota – w 2022 roku.
E.on zbudował na Islandii pierścień stacji ładowania
|REKLAMA|
|/REKLAMA|