Podczas premiery BMW iX poznaliśmy ceny samochodu, wersje, niektóre dane techniczne, nawet zasięgi według WLTP, ale producent nie ujawnił jeszcze pojemności baterii. Teraz pojawiają się nieoficjalne informacje, że droższy BMW iX xDrive50 zostanie wyposażony w akumulatory mieszczące do 106 kWh energii.
BMW iX – kolejne ciekawostki
O BMW iX sporo już wiemy. To elektryczny crossover zahaczający stylistycznie o Rolls-Royce’a Cullinana, o którym producent mówi, że jest SAV-em (ang. Sports Activity Vehicle), żeby nie użyć określenia „SUV”. Znamy polskie ceny BMW iX, znamy moc i zużycie energii. Ale dotychczas nie wiedzieliśmy, jaka jest pojemność baterii samochodu.
Teraz słychać, że BMW iX xDrive50 obiecujące „ponad 600 jednostek WLTP” zasięgu zostanie wyposażone w baterię o pojemności 106 kWh. Nie wiadomo, czy jest to pojemność użyteczna, czy całkowita, ale łatwo na tej podstawie przeliczyć, że wariant xDrive40 zapowiadający „ponad 400 jednostek WLTP” powinien posiadać akumulator o pojemności nieco ponad 70 kWh.
Nieoficjalnie wiadomo również, że samochód, prawdopodobnie w wersji xDrive50, będzie mógł się ładować z mocą do około 200 kW. To sporo i słabo jednocześnie. „Sporo”, bo 200 kW przekłada się na +16 km/min. zasięgu, o ile oczywiście mamy do dyspozycji ładowarkę o mocy 200+ kW, a w Polsce jeszcze ich nie ma (stan na koniec marca 2021 roku). „Słabo”, bo zespół napędowy eDrive 5. generacji miał być rewolucją, a tymczasem zanosi się na kolejny samochód z instalacją pracującą pod napięciem około 400 woltów.
BMW iX jest zatem konkurentem Audi e-tron oraz Tesli Model X, co więcej: konkurentem pasującym technologicznie do swoich odpowiedników. Z tym tylko zastrzeżeniem, że Model X zadebiutował w 2015 roku, a e-tron w roku 2018, więc BMW jest delikatnie spóźnione. Dostawy BMW iX mają ruszyć pod koniec 2021 roku.