Dotychczas Autopilot Tesli uważany był za narzędzie do jazdy po autostradach i prostych drogach szybkiego ruchu z dobrymi oznaczeniami. Każdy ostrzejszy zakręt sprawiał, że samochód przestawał sobie radzić, a człowiek musiał chwytać za kierownicę. Wygląda na to, że sytuacja właśnie się zmienia.
Autopilot na ślimaku
Nowe wersje oprogramowania zbliżają Teslę do spełnienia obietnicy danej przez Elona Muska. Obiecywał on rozszerzoną wersję Autopilota (ang. Enhanced Autopilot), która radziłaby sobie z prowadzeniem auta po drogach szybkiego ruchu.
Oprogramowanie ma wybierać najlepsze pasy ze względu na szybkość innych pojazdów oraz planowaną trasę. Czyli auto wskakiwałoby na lewy pas, żeby przyspieszyć przejazd, albo kierowałoby się na prawy pas, żeby przygotować się do zjazdu. Na zjeździe samochód teoretycznie oddawałby sterowanie człowiekowi.
> Najnowszy Autopilot w Tesli [WIDEO] – jest nieźle, ale w ciasnych zakrętach nie daje rady
„Teoretycznie”, ponieważ najnowsza wersja Autopilota radzi sobie z jazdą po ślimakach. Wypożyczony przez youtubera aDigitalNomand.net Tesla Model S podczas jazdy po „zakręcie śmierci” (strzałka po lewej) najpierw zwolnił do około 50 kilometrów na godzinę (30 mph = 48,3 km/h), następnie wyraźnie trzymał się wewnętrznej strony pasa ruchu (strzałka po prawej), a gdy droga zaczęła się prostować, auto przyspieszyło.
Samochód bez problemu pokonał całego ślimaka i włączył się do ruchu na kolejnej autostradzie, oczywiście stosownie przyspieszając. Oto wideo:
Twórca nagrania postanowił sprawdzić, czy jego Model X zachowa się identycznie na tym samym łuku. Dotychczas auto trzymało się zewnętrznej jego części, co prowokowało niebezpieczne sytuacje. Tym razem auto też trzymało się zewnętrznej linii (na licznikach podświetlona na niebiesko), ale usiłowało korygować tor, by znaleźć się bliżej środka pasa. Oto wideo:
Zdaniem kierowcy to „duża zmiana na lepsze”. I rzeczywiście, jeszcze w grudniu 2017 roku samochód cudem przejeżdżał całego ślimaka, na samym końcu rozjeżdżając światła odblaskowe zamontowane w jezdni:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|