Najpóźniej w 2025 roku Mercedes wprowadzi na rynek kompaktowego elektrycznego Mercedesa, odpowiednika spalinowej A-klasy i bezpośredniego konkurenta Audi opartego na VW ID.3. Już dziś spekuluje się, że samochód może mieć sporo wspólnego z zaprojektowanym w Chinach nowym elektrycznym Smartem #1 oraz Mercedesem EQXX.
Nowy, nieduży, żwawy, tani elektryk Mercedesa
Nowy elektryk Mercedesa powstanie na platformie MMA, która będzie zaprojektowana z myślą o autach średniej wielkości i kompaktowych (segmenty D i C). Prawdopodobnie przy tej samej długości samochód nie będzie tak przestronny, jak konkurencja ze strony koncernu Volkswagena czy Renault, bo MMA zakłada ewentualny montaż silników spalinowych z przodu, co oznacza konieczność zachowania pewnej przestrzeni na komorę silnika. Chyba że Mercedes zdecyduje, że akurat ten wariant silnika spalinowego nigdy nie dostanie:
Nowy model – dziś trudno ocenić, jak będzie się nazywał, bo akronim EQA jest już zajęty – powinien mieć zasięgi wyższe niż współczesny nam EQA dzięki lepszej aerodynamice oraz zastosowaniu ogniw o wyższej gęstości energii, twierdzi Autocar. Ma być też bardziej luksusowy, żeby zagwarantować producentowi wyższe marże.
W wizualizacji brytyjski portal wyraźnie pomieszał kształty koncepcyjnego Mercedesa EQXX oraz Smarta #1. Jak gdyby spodziewał się, że nowy Mercedes wykorzysta rozwiązania stworzone przez Geely w Chinach oraz osiągnięcia zdobyte w trakcie projektowania oszczędnego konceptu. Zastosowanie technologii Geely oznacza niższe koszty produkcji, bo „wszystko już jest” – nowy Smart #1 to rozdęty model segmentu B-SUV, dłuższy od VW ID.3, z baterią niemal taką, jak w EQA i EQB.

Kompaktowy elektryczny Mercedes na platformie MMA według wizji artysty pracującego dla portalu (c) Autocar