Wygląda na to, że Ford dotrzyma obietnicy, gdy chodzi o zasięg Forda Mustanga Mach-E. Wariant z największą baterią i napędem na tylną oś (ER RWD) już oficjalnie przejeżdża 300 mil / 483 kilometry EPA na jednym ładowaniu (AWD: prognozowane 270 mil / 434,5 km). To miła odmiana po europejskich i chińskich przestrzelonych zapowiedziach.

Ford Mustang Mach-E i zasięg deklarowany vs realny

W tej chwili proces certyfikacji EPA przeszedł wariant California Route 1, w którym napędzane są tylne koła (RWD) i który wyposażony został w baterię powiększoną do pojemności 88 (98,8) kWh. Uzyskał on wynik 300 mil / 483 kilometrów na jednym ładowaniu. Nie jest to wartość tak dobra, jak w przypadku Tesli Model 3/Y, ale na tle pozostałej konkurencji samochód pozytywnie zaskakuje.

Oczywiście wystarczy rzut oka na koła, żeby zrozumieć, dlaczego Ford zaczął homologację od tej właśnie opcji. Mniejsze, mocno zamknięte felgi musiały przyczynić się do dobrego wyniku:

Różne wersje Forda Mustana Mach-E dostępne w Stanach Zjednoczonych (c) Ford

W Europie prognozowany zasięg samochodu z takim zespołem napędowym to 610 jednostek WLTP. Nie będzie to jednak wersja California Route 1, która aktualnie dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych – my dostaniemy po prostu „Mustanga Mach-E”. Mimo wszystko certyfikacja EPA jest dobrym prognostykiem na przyszłość: zasięgowo Ford Mustang Mach-E lokuje się gdzieś między europejską konkurencją a Teslą Model Y.

Ford Mustang Mach-E a Tesla Model Y i reszta konkurentów

Na przykład Jaguar I-Pace (również D-SUV) oferuje nam 234 mile / 377 kilometrów, BMW deklaruje w iX3 do 460 jednostek WLTP, czyli jakieś 244 mile / 393 kilometry EPA [obliczenia www.elektrowoz.pl, samochód nie będzie oferowany w Stanach Zjednoczonych ze względu na słaby zasięg]. Dla porównania: Tesla Model Y Long Range AWD obiecuje aż 326 mil / 525 kilometrów EPA i 505 jednostek WLTP.

Ford Mustang Mach-E ma jeszcze jedną zaletę oprócz zasięgu: zanosi się na to, że auto będzie znacząco tańsze niż Tesla Model Y, również za sprawą dostępności napędu na jedną oś. Dziś Tesla Model Y Long Range AWD startuje w Europie od około 65 000 euro (dostawy w połowie roku 2021), tymczasem Ford Mustang Mach-E RWD z większą baterią – a więc też opisywanym powyżej zasięgiem kosztował w Niemczech od około 55 tysięcy euro. O wprowadzeniu do sprzedaży Tesli Model Y RWD na razie nie słychać.

Elektryczny Ford Mustang będzie dostarczany w Europie od 2021 roku.

Zdjęcie otwierające: Ford Mustang Mach-E AWD. To nie jest wersja opisywana w artykule (c) Ford

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: