Do 2024 roku Audi wyda 37 miliardów euro na rozwój, z czego 12 miliardów będzie dotyczyło wyłącznie segmentu pojazdów elektrycznych. Do 2025 roku producent chce mieć 30 modeli samochodów zelektryfikowanych, z czego 20 będzie czystymi elektrykami.
Samochody elektryczne Audi dziś: 1 model w sprzedaży, 4 zapowiedziane
Aktualnie Audi ma w sprzedaży tylko jeden samochód czysto elektryczny: Audi e-tron Quattro (pierwszy od lewej). Oprócz tego firma zaanonsowała:
- Audi e-tron Sportback na bazie e-tron Quattro, platforma MLB evo,
- Audi Q4 e-tron na bazie platformy MEB Volkswagena; drugi od lewej,
- Audi e-tron GT na bazie Porsche Taycan / platformy J1; trzeci od lewej,
- Audi „sportback”, jeszcze bez nazwy, na bazie platformy PPE Audi-Porsche; pierwszy od prawej:
Do 2025 roku powinno więc zadebiutować jeszcze 15 modeli samochodów czysto elektrycznych: zarówno tańszych, na bazie platformy MEB Volkswagena, jak też droższych, zbudowanych w oparciu o J1 lub PPE. Platforma MLB evo, jako wywodząca się ze świata aut spalinowych, prawdopodobnie przestanie być stosowana w elektrykach po Audi e-tron Sportback.
Firma chciałaby, żeby w 2025 roku samochody zelektryfikowane stanowiły 40 procent jej światowej sprzedaży. Aby zgromadzić środki niezbędne na rozwój w nowych dziedzinach, Audi wystartowało w 2017 roku z programem transformacji, który do 2022 roku powinien przynieść oszczędności w wysokości 15 miliardów euro (źródło).
> Audi e-tron (2020) z większym zasięgiem niż e-tron (2019)