Audi zdecydowało się na wytoczenie procesu Nio, dowiedział się dziennik Handelsblatt. Niemiecki producent twierdzi, że chińska marka stosuje oznaczenia wzorowane na modelach Audi (ES6 -> S6, ES8 -> S8), co jest złamaniem prawa. Audi domaga się natychmiastowego zaprzestania tej działalności. Nio planowało rozpoczęcie dostaw na niemieckim rynku do końca bieżącego roku.

Nio albo będzie przemianowywać modele, albo nie zacznie ich sprzedaży?

Choć spór wygląda niewinnie, Audi może żądać wstrzymania reklam i sprzedaży samochodów w Niemczech lub nawet całej Unii Europejskiej do momentu rozstrzygnięcia procesu, a to może istotnie opóźnić dostawy. Producent mówi o konieczności ochrony znaków towarowych, nie ujawnia żadnych dodatkowych szczegółów, ponieważ trwa wyjaśnianie sprawy na poziomie prawnym.

Nio ma dziś w ofercie dwa crossovery: ES8 i ES6 (oraz wariant coupe: EC6). Dosłownie kilka dni temu firma zaprezentowała trzeci model, Nio ES7, który reklamowany jest jako „najszybszy SUV marki”, bo osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy. W Audi linia crossoverów i SUV-ów wykorzystuje literę „Q”, ale „S” od zawsze symbolizowało samochody wzmocnione, o sportowych osiągach. Jednak u niemieckiego producenta byłoby to albo S7, albo SQ7, więc kolejność znaków jest inna.

Nio ES8 i Nio ES6

Nio może teraz liczyć na pozytywne rozpatrzenie sprawy, może też zdecydować się na lokalne przemianowanie samochodów. Z europejskiego punktu widzenia drugie rozwiązanie brzmi sensowniej: auta chińskiej marki nie są jeszcze szczególnie rozpoznawalne na Starym Kontynencie, a dla większości klientów nie ma znaczenia, czy jeżdżą modelem ES8, VG9 czy XT7.

Nio ES7 – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Nio ES7 to crossover lokujący się między ES6 i ES8. Producent chwali się dobrą dynamiką, przestronną kabiną (2,96 metra rozstawu osi), regulowanym oparciem tylnej kanapy i systemem audio Dolby Atmos 7.1.4. Samochód w standardzie posiada zawieszenie pneumatyczne. Bateria Nio ES7 może mieć 75, 100 lub 150 kWh pojemności [wartości całkowite?], firma obiecuje odpowiednio 485, 620 i 850 jednostek zasięgu według chińskiej procedury CLTC. Opcjonalny hak pozwala na ciągnięcie przyczep o wadze do 2 000 kilogramów. Model nie będzie na razie oferowany w Europie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]