Schaeffler zaprezentował stuningowane Audi RS3. Z samochodu wyrzucono silnik spalinowy, a zamontowano w nim dwie baterie i cztery silniki elektryczne Formuły E. Efekt? 1 196 koni mocy w małym kompakcie!
Elektryczne Audi RS3 4ePerformance, czyli laboratorium testowe
Baterie elektrycznego Audi RS3 4ePerformance posiadają łączną pojemność 64 kWh. Zasięg auta nie jest szczególnie istotny, ważniejsze mają być jego właściwości jezdne. Schaeffler współpracuje z Audi w Formule E, a elektryczne RS3 własnej konstrukcji ma być laboratorium testowym, dzięki któremu możliwe stanie się opracowanie własnego systemu kontroli jazdy.
Każdy z silników z Formuły E 2. generacji dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm, czas rozpędzania się do 200 (!) km/h to mniej niż 7 sekund. W elektrycznym Audi zamontowano skrzynię biegów konstrukcji Schaefflera, jednak szczegóły jej budowy nie są znane.
Samochód może być napędzany dowolnym kołem – lub wszystkimi jednocześnie. Sprawność całego układu napędowego wynosi około 95 procent przy pełnym obciążeniu. Elektryczne Audi RS3 jeździ tak, jak widać na wideo:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|