Audi ogłosiło, że stworzyło 500 nowych miejsc pracy na liniach montażowych nowego Audi Q6 e-tron. Zbudowany na platformie PPE samochód będzie wytwarzany w Ingolstadt (Niemcy), po raz pierwszy w swojej w historii Audi będzie dysponowało własną placówką składającą baterie, która już dziś zatrudnia 300 osób. Te 500 ofert pracy jest uzupełnieniem do 8 300 osób z produkcji, rozwoju technologicznego i sprzedaży, które przeszkolono wcześniej, bo były/są zatrudnione w fabryce niemieckiego producenta.

Nowa fabryka Audi Q6 e-tron i 8 800 pracowników

Pięćset nowych miejsc pracy (ogłoszenia TUTAJ; źródło) powstało z myślą o pracownikach tymczasowych, ale też o zupełnie nowych ludziach. Wiadomo: nie wszystkie stanowiska z linii montażowych aut spalinowych da się przenieść do produkcji elektryków, koncern Volkswagena i niemieckie związki zawodowe już kilka lat temu spodziewały się, że cięcia obejmą 1/3 do nawet 1/2 zespołów. W 2019 roku Audi deklarowało akcjonariuszom, że do połowy obecnej dekady obetnie zatrudnienie o około 9 500 osób w zakładach w Neckarsulm (Niemcy) i Ingolstadt właśnie.

Audi Q6 e-tron jest pierwszym samochodem niemieckiej marki, który powstanie na zupełnie nowej platformie PPE stworzonej we współpracy z Porsche. Auta będą wykorzystywały architekturę 800 V i zostaną wyposażone w około 100 kWh baterii. Maksymalna moc Porsche Macan EV – to pierwszy model na PPE, który pojawi się na rynku – ma wynieść 450 kW/612 KM, maksymalny moment obrotowy wyniesie 1 000 Nm. W Audi te osiągi będą nieco niższe, choć nie spodziewajmy się najwolniejszej i najtańszej opcji podczas debiutu.

Zamaskowane Audi Q6 e-tron. Zwróć uwagę na dwuczęściowe reflektory (c) Audi

Premiera Audi Q6 e-tron prawdopodobnie będzie miała miejsce pod koniec 2023 lub w 2024 roku. Producent nazywa ją „startem największej ofensywy modelowej w historii Audi”, co dobrze wróży rynkowi i nabywcom. Od 2026 roku marka planuje pokazywać wyłącznie nowe elektryki (brak nowych wariantów spalinowych, w tym hybrydowych), po 2033 roku Audi nie będzie już w ogóle oferowało samochodów z silnikami wewnętrznego spalania (ICE).

Nota od redakcji Elektrowozu: te 8 800 etatów wygląda ciekawie na tle Giga Berlin, w której zatrudnienie ma znaleźć 12 000 osób.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]