Audi podało ceny Audi Q6 e-tron Quattro, bliskiego krewniaka Porsche Macan. Samochód w podstawowym wariancie wyposażenia ma napęd na obie osie, 285 kW/384 KM mocy, baterię o pojemności 100 (94,9) kWh i kosztuje od 355 500 złotych. Co ciekawe, cena Porsche Macan w podstawowej konfiguracji jest tylko minimalnie wyższa, bo zaczyna się od 386 000 złotych, ale w zamian mamy więcej mocy (300 kW/408 KM) i lepsze przyspieszenie (5,2 zamiast 5,9 sekundy do 100 km/h).
Audi Q6 e-tron: ceny, specyfikacja, wyposażenie
Już bazowa konfiguracja (Base Quattro) pozwala na ładowanie baterii z mocą 285 kW i pozwala na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 21 minut. Deklarowany przez producenta zasięg WLTP Audi Q6 e-tron to 539-624 jednostki, 461 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 320 kilometry przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [obliczenia redakcji Elektrowozu na podstawie mniejszej, bardziej realnej wartości]. Konfigurator TUTAJ.
Za „pełną powłokę lakierniczą”, cokolwiek miałoby to znaczyć, dopłacimy 1 870 złotych. Bazą są 18-calowe felgi, za najtańsze 19-calowe Flag dopłacimy 5 060 złotych. Spłaszczona (sportowa) kierownica to dodatkowy wydatek w wysokości 1 710 złotych i albo ona, albo system audio premium. Mnóstwo elementów włączono do pakietów, na przykład kluczyk cyfrowy, środkowy podłokietnik z przodu i elektrycznie regulowane przednie fotele znajdują się w pakiecie Komfort Plus (+5 170 zł), a system audio Bang & Olufsen Premium Sound 3D (+2 080 zł) pociąga za sobą dodanie pakietu Interieur lub Interieur S, które w zależności od zestawu kosztują od 11 210 do 22 620 złotych.
Oprócz lepszego wykończenia wnętrza system audio premium dorzuca nam też MMI Experience Pro (+19 600 złotych) z nastrojowym oświetleniem wnętrza Ambiente Plus, HUD czy mocniejsze ładowanie w gniazdach USB. Systemy wspomagające jazdę i parkowanie (autopilot, ostrzeganie o przeszkodach, czytanie znaków) w cenniku kosztują 3 730 złotych, a w rzeczywistości wymuszają dodanie pakietu Komfort Pro i Tech Pro, co wyniesie nas dodatkowe 24 480 złotych. Plusem zestawu Tech Pro są matrycowe adaptacyjne reflektory z przodu, tylne światła OLED czy pneumatyczne zawieszenie.
Dopłacimy nawet za przedni bagażnik (+2 610 zł), który przychodzi wraz z pakietem schowków. Dobrze, że pakiet naprawczy na pięć lat / 150 000 kilometrów (+5 180 zł) nie ciągnie ze sobą dodatkowych zależności, bo takowy zawsze warto mieć…
W opisie nie znaleźliśmy nigdzie wzmianki o podgrzewaniu foteli czy kierownicy. Teoretycznie powinniśmy założyć, że skoro nie ma wzmianki, to funkcje stanowią standardowe elementy wyposażenia. Jednak w rzeczywistości w Audi czy Mercedesie takie założenia mogą prowadzić do bardzo bolesnych rozczarowań.