Hiszpański Motor.es twierdzi, że w 2022 roku Audi wprowadzi do sprzedaży Audi Q4 e-tron Sportback wyposażone w baterię o pojemności 100 kWh, a więc około 92-95 kWh pojemności użytecznej. Będą to największe akumulatory w samochodzie zbudowanym na płycie podłogowej MEB.

Audi Q4 e-tron – kolejny crossover do walki o segment

Dziś platforma MEB pozwala na budowanie samochodów segmentu C i górnej części C-SUV: Volkswagena ID.3, Skody Enyaq iV, Volkswagena ID.4, Seata el-Borna, …. Wszystkie mają jeden i ten sam rozstaw osi wynoszący 2,77 metra (276,5 cm). Spodziewamy się więc, że Audi nie będzie eksperymentować z Q4 e-tron i wykorzysta tę samą płytę podłogową z identycznym rozstawem osi, żeby obniżyć koszty produkcji auta.

Motors.es utrzymuje jednak, że Audi Q4 e-tron Sportback, które pokazano w lipcu 2020 roku i które do sprzedaży trafi w roku 2022, zostanie zaoferowane z baterią o pojemności wynoszącej 100 kWh. Samochód ma zaoferować do 600 jednostek zasięgu WLTP, co powinno przełożyć się na maksymalnie 513 kilometrów zasięgu realnego.

W segmentach C/C-SUV nikt na razie nie zapowiada takich wartości. Minimalnie większa Tesla Model Y (D-SUV) obiecuje dziś 505 jednostek WLTP z baterii o pojemności 74 (80) kWh.

Samochody na platformie MEB Volkswagena wyposażane są obecnie w baterie z 7, 8, 9 lub 12 modułami z ogniwami. Oferują one odpowiednio 45 (48), 52 (55, tylko Enyaq iV), 58 (62) i 77 (82) kWh pojemności. Audi Q4 e-tron Sportback ma się wyróżnić z tłumu posiadając akumulatory z około 15 modułami, co powinno dać wspomniane ponad 100 kWh pojemności całkowitej i około 92-95 kWh pojemności użytecznej.

Ale to w 2022 roku, bo Audi Q4 e-tron, które trafi do sprzedaży w roku 2021 ma być wyposażone w standardowe akumulatory o pojemności 77 (82) kWh.

Zdjęcie otwierające: Audi Q4 e-tron Sportback w kamuflażu uchwycone na drodze (c) Motor.es

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]