Na YouTube pojawiło się wideo z elektrycznym Audi e-tron [Quattro] na torze Nürburgring. W porównaniu do samochodów spalinowych, auto hałasuje tylko oponami. Głośność jest jednak spora, co sugeruje sporą masę pojazdu.
Audi e-tron Quattro na torze wyścigowym
Choć samochody elektryczne zwykle są znacznie cichsze niż auta spalinowe, Audi e-tron jadące na granicy możliwości do cichych nie należy. Opony samochodu bardzo hałasują, a po przechyłach nadwozia widać, z jak pokaźną masą mamy do czynienia.
> Hałas w kabinie Nissana Leafa (2018)? Jak w samochodzie marki premium, czyli CISZA!
Różnicę widać wyjątkowo mocno, gdy na torze pojawia się spalinowy SUV podobnej wielkości, czyli około 0:50. Auta poruszają się ze zbliżoną szybkością, jednak to e-tron wydaje się bardziej walczyć o utrzymanie toru jazdy. I nic dziwnego: bateria Audi e-tron ma pojemność 95 kWh, co sugeruje, że waży około 550-650 kilogramów.
Samochód można już zamawiać w wybranych europejskich krajach. Dostawy mają się rozpocząć w drugiej połowie 2018 roku.
> Elektryczne Audi e-tron możliwe do zarezerwowania w Polsce
|REKLAMA|
|/REKLAMA|