Na targach LA Auto Show 2018 Audi zaprezentowało elektryczne Audi e-tron GT. Samochód z wyglądu łączy sobie nuty dawnego Audi Quattro (1980), ale nawiązuje też do TT, A7 i futurystycznego Audi Aicon. „Audi e-tron trzeci” do produkcji ma wejść w roku 2020.

Audi e-tron GT: moc, dużo mocy – takie będzie Porsche Taycan?

Elektryczny e-tron GT został przez producenta nazwany „Audi e-tron trzeci”, po e-tron Quattro i e-tron Sportback. Samochód wykorzystuje zespół napędowy Porsche Taycan, dlatego obiecuje sporo mocy: maksymalnie 590 KM (434 kW) dzięki dwóm silnikom napędzającym obie osie (źródło). Za rozwój modelu odpowiada jednostka Audi Sport GmbH.

Przyspieszenie Audi e-tron GT do 100 km/h ma wynosić 3,5 sekundy, do 200 km/h – 12 sekund. Wydajnościowo zatem auto będzie się mierzyć raczej z Tesla Model 3 Performance niż z Tesla Model S P100D. Bateria zajmuje całą podłogę i ma mieć „ponad 90 kWh pojemności”, czyli tyle, ile przewidywaliśmy na podstawie czasów ładowania podanych przez producenta:

> Oto Audi e-tron GT na bazie Porsche Taycan – czyli limuzyna do walki z Teslą Model S [WIDEO]

Wymiary e-tron GT to 4,96 metra długości, 1,96 metra szerokości i 1,38 metra wysokości. Nadwozie produkowane jest ze stali, ale posiada też elementy aluminiowe, a dach wykonany został z karbonu. Wloty powietrza i ukształtowanie sylwetki ma nawiązywać do Audi PB18 e-tron oraz Audi Aicon.

Przód Audi e-tron GT (c) Audi

Przód Audi Aicon (c) Audi

Przód Audi PB18 e-tron (c) Audi

Nieco niepokojący jest zasięg auta. Według deklaracji producenta wynosi on „ponad 400 kilometrów WLTP„, co oznacza 320-350 km realnego zasięgu w trybie mieszanym. Tymczasem Tesla przyzwyczaiła nas już, że od segmentu D właściwie nie wypada oferować mniej niż 400 kilometrów…

> PORÓWNANIE SAMOCHODÓW: Zasięgi elektryków świata – auta obecne, przeszłe i przyszłe [WYKRES]

Audi e-tron GT posiada instalację 800-woltową i powinien obsługiwać szybkie ładowanie z mocą powyżej 100 kW – producent nie podał tutaj jednak dokładnej liczby. Wiadomo natomiast, że ładowanie półszybkie wykorzysta do 11 kW, czyli samochód prawdopodobnie będzie obsługiwał ładowanie z gniazdek 3-fazowych.

Elektryczne Audi miało swoją premierę podczas targów Los Angeles Auto Show 2018. Jego produkcja ma ruszyć w 2020 roku, a pierwsze dostawy mają mieć miejsce w roku 2021. Cena samochodu nie jest jeszcze znana.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: