Nowe Audi e-tron (2020) ma nieco większą pojemność baterii i lepiej zarządza energią niż produkowany dotychczas model. Producent obiecuje dodatkowe 25 kilometrów zasięgu WLTP niż w modelu (2019), co powinno przełożyć się na około 21 kilometrów więcej zasięgu realnego. Samochody już są dostępne w Europie.
Audi e-tron (2020): specyfikacja ta sama, osiągi ciut lepsze
Nieco ponad tydzień temu zaprezentowano Audi e-tron Sportback, czyli Audi e-tron w innej odmianie nadwoziowej. Już ten wariant oferował „do 446 km WLTP”, czyli do 380-390 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].
Teraz aktualizacja dosięgła również starszego brata: dotychczasowy zasięg WLTP Audi e-tron 55 Quattro wynosił 409 kilometrów, teraz, w roczniku modelowym (2020), podbito go do 436 km WLTP, co powinno przełożyć się na około 350-375 kilometrów zasięgu realnego zamiast dotychczasowych 328 kilometrów.
> Tesla Model Y szybciej niż się spodziewamy? Producent ponagla dostawców
Zmiana wzięła się między innymi ze zwiększenia pojemności użytecznej baterii z 83,6 do 86,5 kWh (pojemność całkowita nadal ta sama: 95 kWh). Jednak producent chwali się również usprawnieniami w hamulcach i zespole napędowym, w tym „niemal całkowitym” odcięciem przedniego silnika podczas normalnej jazdy (źródło).
Cena Audi e-tron 55 Quattro (2020) ma zostać bez zmian. W Polsce samochód startuje od 347 700 złotych.