Choć Audi zajmuje się obecnie elektryfikacją modeli z segmentów od C-SUV w górę (Audi Q4 e-tron, …) , firma chciałaby zaznaczyć swą obecność również w klasie aut mniejszych. Niemiecki producent ma zamiar zaistnieć nawet w segmencie A, co jest o tyle intrygujące, że oficjalnie potwierdzono, że obecne A1 i Q2 nie będą miały następców.

Przemalowany VW ID.2 jako Audi A2 e-tron? Trinity jako Q1 e-tron?

Informację o elektryfikacji „wszystkich kluczowych segmentów” usłyszał niemiecki tygodnik Automobilwoche od szefa ds. rozwoju w Audi, Olivera Hoffmanna. Wśród tych „kluczowych segmentów” mają się pojawić również modele najmniejsze, walczące o odbiorcę bezpośrednio z Fiatem 500, ikoną segmentu A. To zupełnie odwrotny kierunek niż przyjął Daimler ze Smartem, który w nowej wersji zdecydowanie urósł i stał się dłuższy niż VW ID.3.

Jednocześnie Audi chce zakończyć produkcję A1 i Q2, a więc modeli segmentu B/B-SUV powstających na spalinowej platformie MQB. W ofercie nie dość, że zrobi się wyrwa, to jeszcze powstanie akurat tam, gdzie w całym koncernie Volkswagena nie ma nowoczesnej platformy nadającej się do zbudowania auta elektrycznego. Uproszczonego i skróconego wariantu platformy MEB, MEB Entry, jeszcze nie ma, konwersja o nazwie VW e-Up zakończy swój żywot, Trinity zadebiutuje dopiero za kilka lat, PPE ma zejść co najwyżej do segmentu B.

Na co zdecyduje się Audi? Spośród oficjalnie zasygnalizowanych modeli najbliżej nowych Audi są VW ID.1 i ID.2 powstające na MEB Entry, możemy zatem spekulować, że z tego rozwiązania skorzystają też małe elektryki segmentu premium. Tyle że to najwcześniej w okolicach 2025 roku…

Koncepcyjne elektryczne Audi A2 pokazane na targach w Frankfurcie (Niemcy) w 2011 roku (c) Motor Authority

Teraz niemiecka firma skupia się na modelach większych. Sprzedaje Audi Q4 e-tron (MEB), e-tron (MLB Evo) i e-tron GT (J1), w 2023 roku rozpocznie wytwarzanie Audi Q6 e-tron oraz Audi A6 e-tron (PPE). Elektryczne kombi, Audi A6 e-tron Avant, ma zacząć wyjeżdżać z fabryki w roku 2024. W 2025 roku zakończą się prace nad projektem Artemis, to wtedy w ofercie powinny zadebiutować modele jeszcze większe, w tym Audi A8 lub A9 e-tron, powinniśmy też zobaczyć elektryczne pojazdy Bentleya i Lamborghini.

Audi A6 Avant e-tron (c) Audi

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: