Pełna mobilizacja w Audi! Wojskowa terminologia pokazuje, że koncern nie żartuje. Prezes Audi, Rupert Stadler, ogłosił właśnie siedem punktów, które mają dać Audi pozycję motoryzacyjnego lidera do 2025 roku.

Plan Ataku Audi 2025

Punkt 1. Platforma PPE

Audi i Porsche rozwijają intensywnie wspólną platformę do samochodów elektrycznych: Premium Platform Elektro, PPE. Już w 2021 roku ma ona zaowocować elektrycznym Porsche Macan oraz elektrycznym Audi Q5.

Punkt 2. Nowe funkcje samochodów

Samochody Audi mają być stopniowo wyposażane w funkcje autonomicznej jazdy, co za kilka lat ma pozwolić na zbudowanie samochodu niewymagającego kierowcy. Właśnie taki ma być Audi Aicon z piątym, najwyższym stopniem autonomiczności – który na razie zaprezentowany został wyłącznie na renderingach. Warto jednak dodać, że nowe Audi A8 obsługuje już coś na kształt autonomiczności.

Punkt 3. Współpraca w koncernie, walka na zewnątrz

Wszystkie marki koncernu Volkswagena mają za sobą (Dieselgate) i przed sobą (Chiny, Tesla) olbrzymie wydatki. Dlatego Audi marketingowo odcina się od Volkswagena, ale równocześnie skorzysta z jego osiągnięć w dziedzinie baterii. Oprócz tego firma obniża koszty dzieląc się obowiązkami z Porsche (patrz punkt 1.). Wewnątrz grupy ma panować synergia i współpraca, a konkurentów Audi chce szukać wyłącznie na zewnątrz.

Punkt 4. Nowe modele

W ciągu najbliższych miesięcy na rynku ma się pojawić mnóstwo nowych modeli Audi, zarówno spalinowych, jak i (nieco później) elektrycznych: Audi A1, Q3, A8, A7, A6 saloon, Q8, A6 Avant. Mają one pomóc firmie w odzyskaniu chińskiego rynku oraz pozwolić Audi płynnie przejść do samochodów elektrycznych z Audi e-tron Quattro / Audi Elaine. Prezes Audi podkreśla, że firma jeszcze nigdy nie miała tak ciasnego programu nowych premier.

Punkt 5. Nowe silniki spalinowe i napędy elektryczne

Premiery nowych samochodów będą powiązane z premierami nowych silników spalinowych z 3-, 4- i 5 cylindrami, silników zelektryfikowanych (hybryd) oraz silników elektrycznych. W gamie modelowej będzie coraz więcej uproszczonych hybryd (ang. mild hybrid) i zwykłych hybryd, a docelowo również silników elektrycznych.

> Jaki NAPRAWDĘ ma zasięg Nissan Leaf (2018)? [ODPOWIADAMY]

Punkt 6. Porządek w Chinach

Audi było obecne na chińskim rynku od lat osiemdziesiątych poprzedniego wieku. Samochodami tej marki jeździli wszyscy urzędnicy od pewnego szczebla wzwyż. Dlatego w momencie wejścia BMW i Mercedesa do Chin, klasa średnia uciekła od Audi, które kojarzyło się z władzą.

Audi próbowało temu zaradzić nawiązując współpracę z drugą siecią dealerską, co doprowadziło do załamania sprzedaży u dotychczasowego partnera firmy. Dlatego teraz koncern uporządkował współpracę z obiema sieciami dealerskimi, a strefy wpływów zostały prawdopodobnie jasno wyznaczone.

Punkt 7. Kontrola nad transformacją

W Audi doszło do wymiany aż czterech członków zarządu. Nowe osoby wniosły do firmy energię, a ich zadaniem jest pilnowanie rynku chińskiego i stopniowego wejścia w rynek samochodów elektrycznych.

Nota redakcji www.elektrowoz.pl: nie wszystkie punkty Rupert Stadler sformułował wprost. Część z nich interpretowaliśmy z jego słów, ponieważ firma nie ogłosiła oficjalnie zawartości planu „Audi Attack Plan 2025”.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]