Niemiecki Auto Bild w tym tygodniu przynosi mnóstwo informacji o nadchodzących samochodach elektrycznych Audi. Jedną z najciekawszych wizji jest nowa limuzyna, Audi A9 e-tron Sportback, który ma mieć premierę do 2024 roku.
Audi e-tron 9 Sportback vel Audi A9 e-tron Sportback – dane techniczne
Dziennikarze opisujący największą limuzynę Audi posługiwali się różnymi oznaczeniami, dlatego samochód czasem nazywa się Audi A9 e-tron, a kiedy indziej Audi e-tron 9. Nie do końca wiadomo, czy samochód wystąpi jako najwyższa możliwa wersja Audi A8, czy może stanie się samodzielnym, osobnym produktem – Audi A9 – spowinowaconym zarówno z A8, jak i z A7.
> Elektryczne Audi ODCINA SIĘ od Volkswagena: nowa szyna danych, własne silniki i inwertery
Czego dowiadujemy się o nowym Audi A9 e-tron? Że zostanie zbudowany na platformie Audi Q6 e-tron, a nie Porsche Mission E vel Porsche J1. Samochód ma mieć trzy silniki elektryczne, w tym jeden z przodu i dwa z tyłu. Pojemność baterii ma wynieść 90-100 kilowatogodzin (kWh), żeby zapewnić limuzynie jednocześnie moc i zasięg, bez kompromisów.
> Elektryczne Audi A4? Audi A6 na prąd? Będą po 2019 roku
Nowe Audi A9 ma obsługiwać autonomiczną jazdę 4. poziomu. Oznacza to, że samochód w większości wypadków poradzi sobie bez udziału kierowcy, a tylko wyjątkowo trudne sytuacje wymuszą przejęcie kierownicy przez człowieka. Najwyższy, piąty poziom autonomiczności, oznacza, że auto jeździ całkowicie samodzielnie.
> Audi Elaine – odświeżony Audi e-tron Sportback nie potrzebuje już kierowcy [PRAWIE]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|