Po Audi A6 TFSIe Audi ogłosiło wprowadzenie na rynek Audi A6 Avant 55 TFSIe. To hybryda plug-in w nadwoziu kombi z baterią o pojemności około 10,5 kWh (całkowita: 14,1 kWh) i oferująca 405 litrów przestrzeni bagażowej. W wersji niehybrydowej bagażnik ma pojemność 565 litrów.
Audi A6 Avant TFSIe: specyfikacja i wszystko, co wiemy
Spis treści
Audi A6 55 TFSIe trafiło do oferty w październiku 2019 roku. Kombi, A6 Avant 55 TFSIe, zadebiutowało niemal dokładnie pół roku później. Samochód dysponuje tym samym silnikiem spalinowym, co jego wersja nie-kombi, czyli 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i momencie obrotowym 370 Nm (źródło).
> Audi wprowadza na rynek Audi A6 55 TFSIe Quattro, czyli hybrydę plug-in segmentu E
Silnik spalinowy wspierany jest silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW (143 KM) i 350 Nm. Łączna moc całego układu 270 kW (367 KM), łączny maksymalny moment obrotowy to 500 Nm, który dostępny jest od 1 250 obrotów na minutę. Mamy więc do czynienia z odpowiednikiem doładowanego silnika 3.0 TFSI, ale z wyższą dostępną mocą na samym dole skali – oczywiście dzięki silnikowi elektrycznemu.
Producent obiecuje „do 51” jednostek zasięgu WLTP w trybie czysto elektrycznym, co powinno przełożyć się na maksymalnie 43-44 kilometry jazdy z baterii. Szybkość maksymalna bez uruchamiania silnika spalinowego to 135 km/h.
Audi obiecuje spalanie A6 Avant 55 TFSIe wynoszące 2,1-1,9 litra na 100 kilometrów, ale jak zwykle należy tutaj zastrzec, że mamy do czynienia ze spalaniem przy baterii naładowanej do pełna i przez maksymalnie pierwsze 100 kilometrów (realnie: 60-70 kilometrów). Z podawanych przez producenta danych wynika zużycie energii wynoszące około 24 kWh/100 km (240 Wh/km).
Wbudowana w samochód ładowarka obsługuje moc 7,4 kW, co sugeruje, że możemy mieć do czynienia z obsługą maksymalnie 2 faz, jak w VW e-Golfie. Auto nie dysponuje złączem szybkiego ładowania CCS 2.
Cena Audi A6 Avant wyższa niż elektrycznych modeli e-tron!
Cena Audi A6 Avant 55 TFSIe w Niemczech startuje od 71 940 euro, model jest więc droższy od Audi e-tron Sportback (71 350 euro), nie mówiąc o Audi e-tron (69 100 euro). Przy elektrykach mówimy jednak o wersjach 50 quattro, czyli z baterią o pojemności użytecznej 64 kWh (całkowita: 71 kWh), które osiągają 250-300 kilometrów zasięgu realnego.