Ze względu na ograniczenia covidowe, fabryka Tesli w Szanghaju (Chiny) zaliczyła ponad 3 tygodnie przestoju. Lokalny port jest zakorkowany, bo zamrożono praktycznie cały region. W efekcie dziś do Europy nie płynie ani jeden statek z Teslami Model 3, co oznacza, że kwartalny wynik firmy na Starym Kontynencie może być istotnie gorszy. Może – ale nie musi.

Zero Tesli Model 3 na statkach skierowanych do Europy

Pierwsze transporty z Giga Shanghai na Stary Kontynent wyruszały zwykle pod koniec pierwszego i w drugim miesiącu miesiącu kwartału, żeby nabywcy mieli szansę na odbiór w trzecim miesiącu kwartału. W tym samym trzecim miesiącu Giga Shanghai skupiała się na zaspokajaniu potrzeb lokalnego rynku, dzięki czemu Tesla miała szansę na sensowne wyniki zarówno w Chinach, jak i w Europie.

Jeśli do dziś nie wyruszył z Chin żaden statek, będą one musiały płynąć bardzo zwartą kolumną, co powoduje ryzyko korków w dowolnym miejscu na świecie, od cieśnin aż do docelowych portów – bo Tesla nie jest jedyną firmą, której dotknął przestój w Szanghaju. Bardziej prawdopodobna alternatywa to obniżenie liczby aut, które zostaną skierowane na nasz kontynent, ewentualnie zaspokajanie potrzeb Europejczyków z wykorzystaniem fabryki w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone).

Ruch statków na Oceanie Indyjskim. Zwróć uwagę na wschodnie wybrzeże Chin, które znajduje się po prawej stronie ilustracji

Statki transportujące Tesle. Zielona pinezka, Iris Ace, wypłynął z San Francisco i zmierza do Tajpej na Tajwanie. Grand Pace (niebieska pinezka) czeka w Tajpej, pomarańczowa pinezka, Viking Adventure, jest właśnie załadowywany w Szanghaju, po czym skieruje się do pobliskiego Ningbo, również w Chinach. Zgodnie z wcześniejszymi planami miał dotrzeć do Zeebrugge w Holandii 31 maja (c) Tesla Carriers Map

Tę ostatnią opcję wydaje się potwierdzać konfigurator: nawet jeśli dobierzemy Teslę Model 3 Long Range z 19-calowymi felgami, lakierem innym niż biały oraz FSD, samochód otrzymamy dopiero w lutym 2023 roku. Jeśli koniecznie musimy mieć Teslę Model 3 w 2022 roku, zostaje nam tylko wariant Performance, który będzie do odbioru we wrześniu 2022.

Osoby, które mają pewien zapas gotówki, mogą przyjrzeć się Tesli Model Y. Nawet podstawowy wariant Long Range samochodu w kolorze białym i z 19-calowymi felgami Aero (314 990 zł) zostanie dostarczony we wrześniu 2022. Później będzie wersja z szarym nadwoziem (+5 500 zł), wcześniej odbierzemy wariant Performance (sierpień 2022, 329 990 zł), o ile tylko nie zamarzy nam się białe wnętrze (listopad 2022).

Warto sprawdzić również ten wątek na Forum Tesla Model 3 -> Tesla Model 3, dostawy II kwartał 2022.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: mapa, na podstawie której przygotowywaliśmy ten materiał, jest opracowywana przez amatora. Choć zajmuje się nią od ponad roku, mogły mu umknąć pewne transportowce, do czego on sam się przyznaje.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]