Ampere, odnoga Renault zajmująca się samochodami elektrycznymi, ma ma ruszyć z pracami nad produkcyjną wersją nowego Renault Twingo w kwietniu, dowiedział się Reuters. Projekt został zamrożony w minionym tygodniu, masowe wytwarzanie modelu powinno wystartować w 2026 roku. Cena Renault Twingo ma być zbliżona do cen aut z Chin, czyli model może okazać się bezpośrednią konkurencją nawet dla powstającej w tym samym koncernie Dacii Spring.
Nowe Renault Twingo. Wygląd po staremu, technologia po nowemu
Nowe Renault Twingo będzie budowane w fabryce Revoz w Novo mesto (Słowenia), czyli tam, gdzie powstaje obecna wersja modelu. Ma zostać opracowane w tempie zbliżonym do chińskiego, bo Chińczycy tworzą modele w ciągu 2,5 roku, podczas gdy Europa potrzebuje na nowy samochód średnio aż pięciu lat. Efekty rewolucji zachodzącej po cichu w Renault widać było już we wcześniejszych autach: stworzenie Megane zajęło cztery lata, Renault 5 powstało w trzy lata.
Aby obniżyć koszty produkcji nowego Twingo, inżynierowie zdecydowali się na zredukowanie liczby części o 20 procent [czyżby brak przycisków sterowania szybami z tyłu lub nadwaga? – red.], planują też wykorzystywać podzespoły bardziej uniwersalne lub już dostępne u dostawców, ujawnił Golles Le Borgne, szef Renault ds. technologii (źródło). Cena samochodu ma zaczynać się poniżej 20 000 euro, poniżej równowartości 86 000 złotych.
Auto ma posiadać „dopasowaną baterię” i być wybitnie oszczędne, zużywać zaledwie 10 kWh/100 km według procedury WLTP, co oznacza około 12-13 kWh/100 km realnie. Na ilustracji poniżej model oznaczony został przez słowo „Legend”, jak widać zadebiutuje po Renault 4, co w Polsce może oznaczać rok 2027 albo brak premiery. Obecna generacja Renault Twingo nie weszła do sprzedaży na naszym rynku z racji, jak mówi się nieoficjalnie, prognozowanej słabej sprzedaży spowodowanej „zbyt wysoką jak na segment ceną”.