Prezes Alfy Romeo ujawnił, że do 2030 roku firma ma zamiar rok w rok wypuszczać na rynek nowy samochód elektryczny. Będzie Alfa Romeo Brennero [nazwa niepotwierdzona], która wyjedzie z fabryki w Tychach, będzie elektryczna następczyni Giulii oraz Stelvio. Według portalu Autocar pojawi się też elektryczna Alfa Romeo Mito, maluch segmentu B.
Alfa Romeo Mito-e obok Peugeota e-208 i Opla Corsy-e?
Choć prezes Alfy Romeo nie potwierdził tego konkretnego modelu, w ramach koncernu Stellantis trwają przygotowania do wprowadzenia na rynek dodatkowych modeli zbudowanych w oparciu o platformę e-CMP. Obok Peugeotów e-208 i e-2008, DS 3 Crossback E-Tense, Citroena e-C4, Opla Corsy-e czy Mokki-e mają się pojawić Alfa Romeo Brennero EV oraz Jeep, którego dokładnej nazwy też jeszcze nie znamy:
Skoro Alfa Romeo planuje wprowadzanie na rynek jednego nowego modelu elektryka rocznie, Alfa Romeo Mito EV [oznaczenie robocze] byłaby dobrym uzupełnieniem gamy, przynajmniej gdy chodzi o włoską markę. Platforma eCMP jest sprawdzona, jej rozmiary się zgadzają (obsługuje segmenty B i C), a na rynku jest luka, bo spalinowa Mito została wycofana z oferty w 2019 roku ze względu na słabą sprzedaż – była dostępna wyłącznie w trzydrzwiowym nadwoziu.
Można się domyślać, że samochód zostanie zaoferowany z tą samą baterią o pojemności 50 (45) kWh, silnikiem o mocy 100 kW/136 KM i zasięgiem około 330 jednostek WLTP, dokładnie tak samo, jak reszta rodzeństwa z dawnej Grupy PSA, spekuluje Autocar. Nie jest tylko jasne, jak koncern zechce rozwiązać problem wewnętrznej konkurencji z e-208 czy Corsą-e. szczególnie, że nadwozia typu SUV mają większe wzięcie, więc zbudowana na tej samej platformie Brennero powinna mieć większe wzięcie.
Zdjęcie otwierające: Alfa Romeo Mito (c) Alfa Romeo, 2016