W 2022 roku Alfa Romeo chce wprowadzić na rynek niewielkiego crossovera segmentu B-SUV, twierdzi portal Autocar. Nie jest jasne, czy powstanie on na bazie nowego Fiata 500, czy może na platformie pochodzącej z Grupy PSA, już po połączeniu obu koncernów.
Mały, ładny, drogi elektryk Alfy Romeo?
W tej chwili Alfa Romeo nie ma w ofercie ani jednego samochodu elektrycznego czy nawet hybrydy plug-in. Pierwszym zelektryfikowanym modelem będzie prawdopodobnie Alfa Romeo Tonale PHEV, która ma zadebiutować na początku 2021 roku. Później możemy się spodziewać odświeżania gamy samochodów z wykorzystaniem platform Grupy PSA.
Zapowiadany przez Autocar elektryk ma być jednym z czterech modeli w portfolio, które ostaną się do roku 2022. Oprócz niego w sprzedaży utrzyma się wspomniana (i widoczna) powyżej Tonale, a także Giulia i Stelvio.
Jak mówi przedstawiciel producenta, segment B-SUV jest prawdopodobnie najlepszym wyborem, gdy chodzi o zasięg i użyteczność auta elektrycznego. Ponadto w 2022 roku infrastruktura do ładowania powinna wyglądać zupełnie inaczej (źródło).
> TEST: Peugeot e-2008 – jazda autostradowa / tryb mieszany [Automobile-Propre]
Gdyby Alfa Romeo zdecydowała się na wykorzystanie platformy nowego Fiata 500e, nowy model dysponowałby baterią o pojemności około 42 kWh i silnikiem o mocy 88 kW – dokładnie tak, jak Fiat. Z kolei samochód zbudowany na bazie e-CMP miałby około 45 kWh pojemności i silnik o mocy ~100 kW, tak jak Peugeot e-2008. Widać więc, że dane techniczne obu rozwiązań są zbliżone.
W segmencie B-SUV powyżej 50 kWh i 100 kW poszedł tylko Hyundai Kona Electric 64 kWh (B-SUV) i Lexus z modelem UX 300e (B/C-SUV). W segmencie B dołącza do nich jeszcze Renault Zoe ZE 50 (52 kWh, 100 kW).
> Renault Zoe ZE 50 – wady i zalety nowej wersji elektryka [wideo]
Zdjęcie otwierające: Alfa Romeo Tonale