Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Aktualne ceny hybryd i nowoczesnych hybryd plug-in w Polsce [RANKING listopad 2018]

Postanowiliśmy porównać ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce. Chociaż nie posiadają one żadnych przywilejów wynikających z ustawy o elektromobilności, a wkrótce zaczną być wypychane z centrów miast, są wśród nich modele szczególnie chętnie wybierane przez klientów w Polsce. 

Ceny hybryd plug-in i hybryd w Polsce [listopad 2018]

Zacznijmy od zer. Wraz z wejściem w życie procedury WLTP, wiele hybryd plug-in zniknęło z oferty i niewykluczone, że już nigdy do niej nie wrócą. Na przykład Audi A3 e-tron i BMW i3 REx oficjalnie nie wrócą do Europy. W polskich cennikach na próżno też szukać Golfa GTE, Passata GTE czy Mercedesa C 350e. Ku naszemu zdziwieniu ze strony BMW znikło też BMW 530e, które jeszcze we wrześniu – a więc po wejściu w życie WLTP – było na niej normalnie dostępne.

BMW 330e oficjalnie ma wrócić w przyszłym roku, BMW xDrive40e zostanie zastąpione przez xDrive45e. Mercedes zapowiedział zastąpienie benzynowych hybryd plug-in linią EQ Power, w której silnikami spalinowymi są diesle – na razie jednak nie widać ich na stronie.

Najtańsze hybrydy w Polsce

Gdyby wziąć pod uwagę wszystkie rodzaje hybryd (stare oraz ładowane z gniazdka), ranking najtańszych aut wygląda następująco. Hybrydy plug-in zaznaczyliśmy pogrubieniem:

  1. Toyota Yaris Hybrid – 64 790 zł,
  2. Toyota Auris Hybrid – 84 400 zł (tylko rocznik 2018, w 2019 zostanie zastąpiona linią „Corolla”),
  3. Toyota Auris kombi Hybrid – 87 400 zł (uwaga jak wyżej),
  4. Toyota C-HR 1.8 Hybrid – 100 900 zł,
  5. Lexus CT 200h – 100 900 zł,
  6. Kia Niro Plug-in – 127 900 zł.

> Porównanie samochodów: jakie zasięgi mają nowoczesne hybrydy plug-in w trybie elektrycznym?

Widać zatem, że ładowana z gniazdka Niro Plug-in może konkurować z C-HR i CT 200h – bo lepiej wyposażone wersje tych ostatnich modeli bez problemu przebijają 120 tysięcy złotych. Auto mogłoby też spróbować powalczyć z RAV4, chociaż Toyota jest samochodem większym i przestronniejszym.

Optymizmem napawa nas również fakt, że na stronę Mitsubishi wrócił Outlander PHEV. Samochód nie ma ceny, ale na podstawie niemieckiego cennika można oszacować, że powinien kosztować około 200 tysięcy złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version