To już chyba norma, że właściciele akcji i pracownicy tradycyjnych producentów samochodów coraz bardziej martwią się o przyszłość marek, w które zainwestowali czas lub pieniądze. Przedstawicielka firmy Deka, udziałowca posiadającego około 0,5 procent akcji Daimlera, dwoma zdaniami sprawiła, że na Mercedesie EQC nie została sucha nitka.

Mercedes EQC = zmarnowany rok

Mercedes EQC jest pierwszym elektrykiem Daimlera z nowej generacji aut, która miała stanowić kontrę do rozpychającej się na rynku Tesli. Jego premiera była tak dawno, że nikt jej już nie pamięta (wrzesień 2018 roku) i… od tamtej pory niewiele się z nim działo. Na model może i byłby popyt, gdyby producent walczył o produkcję i sprzedaż auta.

Nie walczył, auto powstawało w niewielkiej liczbie egzemplarzy, miało kłopoty, daty odbiorów przesuwano w przyszłość, by później przesunąć je po raz kolejny.

Jak wychwycił Bloomberg, według Inge Speich, przedstawicielki firmy Deka, ostatni rok to w Daimlerze rok zmarnowany. Mercedes EQC pojawił się za późno, był zbyt drogi i nudny (źródło). I choć auto zbierało pozytywne recenzje za wysoki poziom komfortu oraz dobrą dynamikę, to faktycznie nie porwało za sobą tłumów. Coś nie zagrało, a konkurencja wysforowała się do przodu.

> Elektryczne SUV-y: Audi e-tron vs Mercedes EQC vs Jaguar I-Pace vs Tesla Model X – porównanie Autocar

Prezes Daimlera, Ola Kallenius, nie odniósł się bezpośrednio do wypowiedzi przedstawicielki Deki. Podkreślił natomiast, że firma była gotowa na transformację, ale nie na globalną pandemię. Zapowiedział też, że do końca 2020 roku producent będzie miał „nie mniej niż pięć elektryków”, w tym crossovera segmentu C-SUV, Mercedesa EQA.

Inne spodziewane modele to Mercedes EQE oraz EQS, a więc E- i S-klasa z napędem czysto elektrycznym.

Mercedes EQC 400 4Matic (2020), dane techniczne:

  • segment: D-SUV,
  • bateria: 80 (86?) kWh,
  • moc ładowania: do 110 kW (CCS) / do 7,2 kW (Typ 2),
  • zasięg: 417 jedn. WLTP, realnie około 360-380 km (duży rozrzut w mediach),
  • napęd: AWD,
  • moc: 300 kW (408 KM),
  • moment obrotowy: 765 Nm,
  • przyspieszenie do 100 km/h: 5,1 s,
  • waga: 2,5 tony,
  • cena: 328 300 zł (konfigurator wyłączony),
  • konkurencja: Tesla Model Y, BMW iX3, Audi Q4 e-tron (mniejsze, C-SUV), Jaguar I-Pace (pogranicze D/D-SUV), Tesla Model 3 (nie-SUV, segment D).
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: