Aiways wyprodukował testową partię crossoverów Aiways U5 w specyfikacji dostosowanej do wymogów rynku europejskiego. Zostaną one zaprezentowane mediom i potencjalnym klientom przed premierą, którą zaplanowano na kwiecień 2020 roku. Czyżby warto było poczekać?

Aiways U5: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Aiways U5 to crossover segmentu D-SUV (4,68 metra długości, 2,8 metra rozstawu osi), czyli konkurujący wymiarami z Jaguarem I-Pace czy Mercedesem EQC – a w przyszłości również z Teslą Model Y. Jednak jego dane techniczne są nieco słabsze niż wspomnianych konkurentów: bateria Aiways U5 mieści 63 kWh energii (pojemność całkowita: 65 kWh, trafiliśmy 😉 ) i pozwala na przejechanie 503 jednostek NEDC, czyli około 340 kilometrów w trybie mieszanym [zasięg realny, wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

W mieście będzie to 390-400 kilometrów, podobny wynik powinna dać stosowana w Europie procedurą WLTP.

Maksymalna moc silnika to 125 kW (170 KM), maksymalny moment obrotowy – 315 Nm. Przy tych rozmiarach mamy więc do czynienia z całkiem sensownie zbilansowanym crossoverem. Producent chwali się sporą przestrzenią we wnętrzu samochodu, zdalną diagnostyką oraz możliwością przeprowadzenia aktualizacji online.

Tesla stosuje takie rozwiązanie od początku, pozostali producenci dopiero teraz powoli się do niego przekonują.

W początkowej fazie Aiways U5 będzie dostarczany za darmo wyłącznie do Niemiec. Producent zapowiada, że w pozostałej części Europy prawdopodobnie dowiezie auto za dodatkową opłatą.

Aiways U5: ceny jak w segmencie B?

Cena? Producent odgrażał się, że podstawowa wersja samochodu będzie kosztować 25 tysięcy euro, co odpowiadałoby niecałym 110 tysiącom złotych. Nie zaktualizowano tej wartości, zapewne poznamy ją dopiero w kwietniu 2020 roku.

> Elektryki Nissana będą droższe i bardziej premium. „Wizerunek Leafa zniszczony przez obniżki cen”

Spodziewamy się, że Aiways obieca podczas premiery model za, powiedzmy, 29 tysięcy euro (~124 tysiące złotych), ale zapowie równocześnie, że w pierwszym roku będzie dostępny tylko wariant lepiej wyposażony zaczynający się od 35-39 tysięcy euro (150-167 tys. złotych). Oczywiście to tylko nasze spekulacje.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]