Polski oddział Nissana sprzedaje trzy Nissany Leafy e+, czyli warianty z baterią powiększoną do około 58 kWh. Samochody z przebiegami od 17 do 23 tysięcy kilometrów w wersjach wyposażeniowych Tekna dostępne są za 136-137 tysięcy złotych. Nowe auta w tym wariancie startowały niedawno od 160 tysięcy złotych, a dawniej kosztowały nawet 190-200 tysięcy złotych.

Czekasz na Volkswagena ID.3? Nissan Leaf e+ (2019) może być ciekawą alternatywą

Samochody są trzy (link do źródła znajdziesz w ostatnim akapicie tekstu):

  • Nissan Leaf e+ (2019) Tekna + ProPilot Park – przebieg 22 608 km, cena 135 900 zł,
  • Nissan Leaf e+ (2019) Tekna + Ultrasuede seats (częściowo skórzana tapicerka) – przebieg 19 677 km, cena 136 900 zł,
  • Nissan Leaf e+ (2019) Tekna + Ultrasuede seats (jw.) – przebieg 16 628 km, cena 136 900 zł.

Dla porównania: Volkswagen ID.3 Pro Performance ma startować od 155 890 złotych, a ID.3 1st od 167 190 zł, tyle że w wersjach bazowych, a tutaj mamy warianty maksymalnie wyposażone.

> Ceny Volkswagena ID.3 jawne. Najtańszy 155,9 tys. zł (Pro Performance 58 kWh), najdroższy 214,5 tys. zł

Nieprzypadkowo wspominamy elektrycznego Volkswagena, obydwa samochody są swoimi bezpośrednimi konkurentami. Pasuje segment (C), pasują wymiary – Leaf jest większy, ale ma mniejszy rozstaw osi – zgadza się pojemność baterii, mniej więcej pasuje też zasięg: Nissan Leaf e+ oferuje 385 jednostek WLTP, VW ID.3 Pro Performance osiąga do 420 jednostek WLTP.

Realnie będzie to do 330 (Leaf e+) i do 360 kilometrów (ID.3) na jednym ładowaniu.

Napędy, pojemności bagażników, ładowanie

Różnica pojawia się przy napędzie: Nissan Leaf e+ ma silnik przy przednich kołach (FWD) i oferuje 160 kW (218 KM) mocy oraz 340 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 7,3 sekundy. Z kolei Volkswagen ID.3 Pro Performance dysponuje silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) napędzającym koła tylne, dzięki któremu samochód przyspiesza do 100 km/h w… identyczne 7,3 sekundy.

Pojemności bagażnika? Nissan Leaf e+ posiada 435 litrów przestrzeni bagażowej, Volkswagen ID.3 – 385 litrów.

Osobom zainteresowanym podróżowaniem przyda się też informacja, że Leaf korzysta ze złącza ładowania Chademo, które w Polsce raczej nie rozpędzi się powyżej 50 kW. Brak aktywnego chłodzenia baterii sprawia, że samochód może wykazywać objawy rapidgate – ale przy baterii o tej pojemności mogą się one pojawić głównie latem przy szybkich podróżach przekraczających 400-450 kilometrów.

> Nissan Leaf e+, recenzja EV Revolution: zasięg porządny, moc ładowania rozczarowuje, rapidgate nie widać [YouTube]

Nissany oczywiście będą o rok starsze niż nowy, zamówiony właśnie Volkswagen ID.3. Ich zaletą jest natomiast niższa cena oraz pochodzenie: auta z parków prasowych zwykle są maksymalnie wyposażone i zadbane.

Samochody są białe, z niebieskim dachem i beżowym wnętrzem (zdjęcia powyżej). Stoją u dealera Nissan Zaborowski przy ulicy Puławskiej w Warszawie. Więcej na ich temat można się też dowiedzieć TUTAJ (-> Paweł Powalski), można powoływać się na Elektrowóz. Warto dodać, że oprócz nich dostępny jest jeden dostawczy Nissan e-NV200, również w wersji Tekna:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]