Czy komórki rozpraszają kierowców podczas jazdy i prowadzą do wypadków na drogach? Czy zakaz rozmów przez telefon komórkowy przy uchu jest słuszny? Dane amerykańskiego Departamentu Transportu nie pokazują wyraźnej korelacji między jednym i drugim zjawiskiem.

Co powoduje wypadki na drogach

Zaprezentowany na górze wykres pochodzi z raportu amerykańskiego Departamentu Transportu. Niebieskie punkty pokazują całkowitą liczbę zgonów w wypadkach drogowych, czarne czworokąty – liczbę zgonów w wypadkach na 100 milionów mil przejechanych przez kierowców. Obydwa wykresy mniej lub bardziej wyraźnie idą w dół.

Portal TorqueNews zaznaczył na tych wykresach momenty wprowadzenia na amerykański rynek pierwszych komórek (bordowa strzałka), BlackBerry (zielona strzałka) i smartfonów/iPhona (czarna strzałka).

> Nissan Leaf GT czy Leaf Nismo – która wersja sportowa trafi na rynek?

Ciekawa jest zwłaszcza ta ostatnia sytuacja, w której powszechna dostępność smartfonów zbiega się z wyraźnym spadkiem liczby zgonów w wypadkach drogowych. Jednocześnie – tego nie widać na wykresie – w latach 2009-2016 wzrosła o 30 procent liczba zgonów pieszych, którzy, można domniemywać, wchodzili pod samochody zapatrzeni w ekran telefonu.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Elektryczne Audi w nagrodzie dla skoczków

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: