O tym, że Kia EV6 przejdzie facelifting, wiadomo było od ponad roku. Od ponad roku znane były też dane techniczne nowego modelu. Teraz poznaliśmy ceny: Kia EV6 (2025) w podstawowej wersji Air kosztuje od 205 501 złotych i producent podkreśla, że jest to już kwota z dużym rabatem. Gdyby nie on, za auto zapłacilibyśmy 230 900 złotych. Najdroższy wariant GT-Line z napędem na tył miałby rzekomo kosztować 266 900 złotych, a wersja z napędem na obie osie aż 289 900 złotych!

Ceny Kii EV6 po faceliftingu. Wartości katalogowe są po to, żeby przerażać? Czy kusić?

Kia EV6 to dobry elektryk, który po faceliftingu wygląda jeszcze lepiej niż przed nim i raczej został poprawiony niż zepsuty. Jednak wartości podane jako „cena podstawowa” delikatnie zaskakują. Czy samochody elektryczne segmentu D naprawdę są tak drogie? Czy może to Tesla sprzedaje Model 3 (segment D) i Model Y (D-SUV) z takimi rabatami, że nasze oczekiwania względem innych marek stają się nierealne? A może Kia chce zwabić klienta dużą zniżką oferowaną już na starcie? Tylko spójrzcie na przekreślone kwoty:

  • Kia EV6 84 kWh RWD, wersja Air – 205 501 złotych (cena podstawowa: 230 900 zł),
  • Kia EV6 84 kWh RWD, Earth – 220 631 złotych (247 900 zł),
  • Kia EV6 84 kWh RWD, GT-Line – 237 541 złotych (266 900 zł),
  • Kia EV6 84 kWh AWD, Earth – 241 101 złotych (270 900 zł),
  • Kia EV6 84 kWh AWD, GT-Line – 258 011 złotych (289 900 zł).

Kia EV6 w wersji bazowej (biała, po lewej) oraz Kia EV6 GT-Line (c) Kia

Kia EV6 to model z architekturą 800 V, który w optymalnych warunkach potrzebuje zaledwie 18 minut na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent (maksymalna moc ładowania wynosi teraz 258 kW). Jeśli więc założymy, że przy tej samej ładowarce stoi Tesla Model 3 i obok przebiega droga ekspresowa, to Kia EV6 naładuje się do 80 procent i zdoła odjechać już na 36 kilometrów, zanim Tesla osiągnie ten sam poziom baterii. Zresztą, od kilku lat warunki nie muszą być optymalne, bo EV6 posiada podgrzewanie baterii. Dodajmy, że wersja z napędem na tył ma 168 kW/229 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, wariant AWD dysponuje 239 kW/325 KM mocy i 605 Nm momentu.

Najlepszy zasięg WLTP Kii EV6 RWD to 582 jednostki, 497 kilometrów w trybie mieszanym, 349 kilometrów przy 120 km/h, 268 kilometrów przy 140 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Tymczasem w Modelu 3 LR RWD są to 702 jednostki, w Modelu Y LR RWD – 622 jednostki (i wieść niesie, że realnie może być więcej), zatem autostradowy pojedynek nowej EV6 i Tesli na, powiedzmy, 500 kilometrów, prezentowałby się interesująco 🙂

Nowa Kia EV6, wersje wyposażenia

Wersja Air ma w podstawie m.in. LED-owe reflektory i światła z tyłu, dwustrefową klimatyzację, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane fotele z przodu i podgrzewaną kierownicę, dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy na kokpicie (liczniki + ekran centralny), pompę ciepła, bezkluczykowy dostęp i start, system audio z 6 głośnikami, 19-calowe felgi. Jeśli potrzebujemy indukcyjnej ładowarki telefonu, adaptacyjnych reflektorów, oświetlenia nastrojowego czy oddawania energii, w standardzie dostaniemy je w wyższej wersji Earth.

Najbogatszy wariant GT-Line ma kilka elementów, do których warto dopłacić: podgrzewane dwa siedziska z tyłu, zamszowo-skajową tapicerkę, kluczyk cyfrowy w aplikacji (może wymagać opłacania abonamentu za aplikację mobilną), kamery 360 stopni, boczne czujniki parkowania system audio Meridian z 14 głośnikami. Nowością jest pas świetlny łączący przednie reflektory na zewnątrz, elektryczna regulacja kolumny kierownicy i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Dodajmy, że elektryczna klapa bagażnika potrafi wyczuwać obecność człowieka, gdy ten zatrzyma się za samochodem.

Podgrzewane tylne siedzenia i dotykowy panel klimatyzacji można też dokupić w ramach pakietu Premium (PRE) za 6 000 złotych, z kolei autopilota HDA2, kamery 360 stopni i wyświetlacz projekcyjny otrzymamy w pakiecie Technologicznym (TEC) za 9 000 złotych. Samochód ma być dostępny w salonach już w lipcu, producent zapowiada też wariant z baterią 63 kWh:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: