Hyundai ogłosił polskie ceny Hyundaia Ioniqa 9 i są one zaskakująco dobre, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mówimy o samochodzie wielkości Kii EV9, BMW X5 czy Tesli Model X (segment E-SUV) z dużą baterią 110,3 kWh. Wersja Techniq modelu z napędem na tył i 160 kW/218 KM mocy kosztuje od 299 900 złotych albo od 2 990 złotych netto (3 677,7 złotych) miesięcznie w wynajmie długoterminowym dla firm Hyundai Fleet Lease.

Hyundai Ioniq 9: ceny, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Kto chciałby kupić jak najtańszy samochód elektryczny, najlepiej za mniej niż 100 000 złotych, nie powinien czytać dalej, bo tym razem mówimy o dużym aucie dla dużych rodzin. Hyundai Ioniq 9 jest największym elektrykiem w gamie Hyundaia, ma przewieźć 7 lub 6 osób, zapewniać dobry zasięg, krótkie postoje na ładowanie i komfort wszystkim pasażerom. Jego bezpośrednim spalinowym konkurentem jest choćby Volkswagen Touareg, który w najtańszym wariancie kosztuje od 338 090 złotych. O BMW X5 chyba nawet nie warto wspominać, najtańszy xDrive30d oferowany jest od 403 000 złotych.

Hyundai Ioniq 9 110 kWh w wariancie wyposażenia Techniq kosztuje od 299 900 złotych i już z nim możemy otrzymać naścienną stację ładowania 11 kW LUB kartę do ładowania na 2 300 kWh LUB pakiet ubezpieczeń na rok. Auto zbudowano w oparciu o platformę E-GMP, wykorzystuje architekturę 800 V i pozwala na ładowanie od 10 do 80 procent w 24 minuty.

Oprócz tego mamy 19-calowe felgi Techniq, dwa zakrzywione wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy (środkowy = dotykowy), elektryczną klapę bagażnika, pompę ciepła, LED-owe reflektory, trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, gniazdko 230 V w bagażniku czy indukcyjną ładowarkę telefonu.

Jeśli chcemy mieć podgrzewane przednie i tylne fotele oraz elektrycznie regulowany fotel pasażera, cyfrowy kluczyk, tapicerkę ze sztucznej skóry czy kamery 360 stopni, pakiet Comfort kupimy za 10 000 złotych, co podniesie cenę samochodu z 299 900 do 309 900 złotych.

Hyundai Ioniq 9 Uniq

Hyundai Ioniq 9 w wersji Uniq posiada tę samą baterię 110,3 kWh, ale zestawie dostaniemy 20-calowe felgi aluminiowe, matrycowe reflektory, pamięć fotela kierowcy i masaż, elektrycznie sterowaną kierownicę, podgrzewane i wentylowane fotele w drugim rzędzie, przyciski regulowania fotela pasażera na boku (przydatne i kierowcy, i pasażerom tylnej kanapy), nastrojowe oświetlenie wnętrza, wyświetlacz projekcyjny (HUD), możliwość skorzystania z oddawania energii w porcie ładowania (V2L), kamery 360 stopni i system audio Bose. Taka wersja Uniq dostępna jest od 349 900 złotych i to z napędem na obie osie i 230 kW/313 KM mocy oraz 606 jednostek WLTP zasięgu.

Hyundai Ioniq 9 Calligraphy

Najdroższy wariant Calligraphy (od 369 900 zł w promocji) oferowany jest wyłącznie z napędem na obie osie i mocą 230 kW/313 KM lub 320 kW/435 KM (AWD Performance; od 379 900 zł). Auto ma w standardzie m.in. panoramiczne okno dachowe z szyberdachem, tapicerkę skórzaną ze skóry Nappa i kierownicę obszytą skórą, lampę ultrafioletową do dezynfekcji kabiny, zamszową podsufitkę.

Jeśli chcemy zrezygnować z kanapy w drugim rzędzie na rzecz dwóch niezależnych siedzisk, dopłacimy 5 000 złotych za pakiet Lounge i dostaniemy w standardzie przesuwaną konsolę środkową oraz możliwość obrócenia foteli o 90 lub 180 stopni. Zasięg spadnie nam do zaledwie 606 (AWD) lub 600 jednostek WLTP (AWD Performance). Szczegóły, w tym cennik TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: Kia EV9 wygląda nowocześnie i awangardowo, z kolei Ioniq 9 to taki trochę karawan, gdy spojrzeć na sylwetkę, co skrzętnie ukryto na zdjęciach prasowych. Tym niemniej trudno przejść do porządku dziennego z tymi dodatkowymi 10 kWh baterii w Ioniqu 9…

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: