Audi wprowadza na rynek odświeżone Audi Q5 i zapowiada, że samochód będzie dostępny w dwóch wersjach spalinowych: jako pseudohybryda (mHEV) oraz hybryda ładowana z gniazdka, Audi Q5 E-hybrid. W tym drugim przypadku pojemność baterii wyniesie 25,9 (20,7) kWh, co powinno przełożyć się na maksymalnie 113 jednostek WLTP zasięgu na prądzie. Firma chwali się, że w samochodzie zastosowano trzyfazową ładowarkę pokładową AC-DC, nie wspomina natomiast o możliwości ładowania prądem stałym (DC).

Nowe Audi Q5 z bliska

Audi Q5 dostępne będzie w dwóch wariantach: z mocą 220 kW/299 KM i 450 Nm momentu obrotowego oraz z 270 kW/367 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. W obu przypadkach jednostka spalinowa to 2.0 TFSI 185 kW/252 KM, tymczasem silnik elektryczny ma maksymalnie 105 kW/143 KM i został zintegrowany z obudową 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Producent nie mówi na razie o wariantach nie-AWD, w sprzedaży mają być tylko edycje Quattro: Audi Q5 SUV E-hybrid Quattro i Audi Q5 Sportback E-Hybrid Quatro.

Wróćmy na chwilę do baterii: Audi chwali się, że w sumie 102 ogniwa ułożono w dwóch poziomach (piętrach) a sam pakiet zbudowano w konstrukcji cell-to-pack, czyli prostopadłościenne ogniwa nie zostały zamknięte w dodatkowe moduły. Producent deklaruje, że Q5 PHEV stara się jeździć przede wszystkim na prądzie, dopasuje też poziom rekuperacji do otoczenia, układu drogi i otaczającego ruchu. Maksymalny poziom odzysku to 88 kW, 3,4 C, czyli na ładowarce DC auto mogłoby się teoretycznie rozpędzić do niemal 90 kW. Ale się nie rozpędzi:

Firma zastosowała szereg sprytnych sztuczek, by kierowca poczuł, jak przyjemnie jeździ się bez terkotu pod maską. Oprócz wspomnianego działania napędu i rekuperacji, która będzie angażować hamulce tak rzadko, jak to tylko możliwe, człowiek dostanie możliwość ustawienia pożądanego poziomu rozładowania baterii. Do 65 km/h ewentualna praca silnika spalinowego ma służyć tylko podtrzymaniu poziomu naładowania (wyjątek: przyspieszanie lub tryb S). Powyżej tej szybkości silnik spalinowy może też ładować akumulator aż do poziomu 75 procent. Przeskoczenie tej wartości możliwe jest tylko po podłączeniu samochodu do gniazdka.

Pojemność bagażnika Audi Q5 E-hybrid to 433 litry dla wersji Sportback i 438 litrów dla wariantu z nadwoziem typu SUV. Bazowa cena słabszego modelu w Niemczech to 63 400 euro (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: