Dotarły do nas nieoficjalne informacje, że już w przyszłym tygodniu w dużej części Europy zadebiutuje nowy BYD Dolphin Surf, znanym nam dotychczas pod nazwą BYD Dolphin Mini, w Chinach z kolei sprzedawany jako BYD Seagull. To najmniejszy model w gamie BYD-a, producent chce rzekomo zaskoczyć Europę niską ceną, ale też stosunkiem możliwości do kosztów zakupu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że cena BYD-a Dolphin Surf w bazowej wersji ma się zaczynać „sporo poniżej 100 000 złotych”.

BYD Dolphin Mini -> BYD Dolphin Surf: cena, dane techniczne i wszystko, czego powinniśmy się spodziewać

BYD Dolphin Surf to przedstawiciel segmentu A, czyli bezpośrednia konkurencja Hyundaia Instera, Leapmotor T03, Dacii Spring. W Europie auto ma mieć 3,99 metra długości przy 2,5 metra rozstawu osi, podczas Hyundai Inster ma 3,83 metra długości przy 2,58 metra rozstawu osi. Podstawowy, najtańszy wariant wyposażony będzie w baterię o pojemności około 30,1 kWh, wraz z lepszym wyposażeniem przyjdzie i lepsza baterią mająca 38,9 kWh pojemności. Obydwa pakiety zbudowane są na ogniwach LFP z rodzaju blade (pol. klinga, ostrze), czyli rozciągających się na całą szerokość pojemnika:

Cena? Dotarła do nas nieoficjalna informacja, że najbardziej bazowa wersja Active z małym akumulatorem ma kosztować „osiemdziesiąt coś” tysięcy złotych. BYD ponoć do końca wahał się, czy walczyć z konkurencją kosztami zakupu, czy może informować o lepszym stosunku możliwości do ceny i przewagach technologicznych. Inna sprawa, że tych na papierze widać coraz mniej, bo mniejsza bateria raczej nie pozwoli samochodowi na walkę zasięgiem z Insterem (327 jedn. WLTP), spodziewajmy się wartości w okolicy maksymalnie 300 jednostek WLTP (w Chinach: do 405 jedn. CLTC).

Napędzający przednie koła silnik BYD-a Dolphin Surf ma mieć 55 kW/75 KM mocy, będzie to więc przyjemne, sprytne auto do miasta. W Chinach kilka miesięcy temu samochód przeszedł facelifting, dostał nieco inny przód, system kamer 360 stopni dzięki dodatkowym kamerom pod lusterkami i z przodu (wcześniej: tylko kamera cofania), mechanizm jazdy półautonomicznej o nazwie God’s Eye w wyższych wariantach wyposażenia. Do Europy powinien trafić wariant nowszy, odświeżony:

Nota od redakcji Elektrowozu: nasze zestawianie go z Insterem nie jest przypadkowe, BYD Dolphin Surf też ma 4 miejsca w kabinie.

Aktualizacja 2025/05/16, godz. 12.40: łatwiejsza część za nami, otrzymaliśmy zaproszenie potwierdzające nazwę modelu. Czekamy teraz na oficjalne informacje o cenach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: