Lidl opublikował nową wersję regulaminu aplikacji Lidl Plus, która będzie obowiązywać od 5 marca 2025 roku. Pojawia się w nim wzmianka o możliwości płacenia za ładowanie z poziomu aplikacji. W Niemczech aplikacja Lidl Plus jest podstawą, gdy chodzi o ładowarki przy sklepach Lidl i Kaufland, w Polsce przez długi czas polecaną metodą uruchomienia procesu było skorzystanie z aplikacji Elocity. 

Nowy regulamin Lidl Plus

Wzmianka o możliwości uruchamiania ładowania pojawia się w punkcie IX, który dotychczas omawiał ochronę danych osobowych (źródło):

Za pośrednictwem Usługi Użytkownik ma możliwość odpłatnego ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych w stacjach ładowania, znajdujących się na parkingu przed sklepem stacjonarnym Lidl (dalej jako „Usługa E-mobilność”). Zasady ładowania oraz akceptowalne metody płatności za korzystanie z Usługi E-Mobilność wskazane zostały w Regulaminie Usługi E-Mobilności.

Uiszczenie opłaty wymaga dodania do aplikacji karty płatniczej, operator zaleca, by najpierw kliknąć Rozpocznij ładowanie a dopiero później podłączać samochód do ładowarki. Co ważne: w regulaminie wreszcie pojawia się adnotacja, że uzupełnianie energii nie jest zaliczane do czasu korzystania z parkingu – na ten konflikt pomiędzy chęcią skorzystania z usługi a regulaminem widocznym na parkingach zwracaliśmy sieci uwagę od kilkunastu miesięcy. Podczas ładowania samochód ma być pusty i wyłączony.

Aktualny cennik ładowania Lidl

Rozpoczęcie procesu uzupełniania energii oznacza zamrożenie na karcie 100 złotych (źródło). Lidl zastrzega sobie prawo do stosowania dynamicznych cen w zależności od obłożenia ładowarki. W obecnej wersji aplikacji nie znaleźliśmy jeszcze wspomnianej opcji Rozpocznij ładowanie, dlatego podajemy obowiązujący cennik Lidla:

  • AC: 1,85 zł/kWh,
  • DC do 150 kW: 2,4 zł/kWh.

To drożej niż w Niemczech, jako porządni i zamożni obywatele wspomagamy naszych biedniejszych zachodnich sąsiadów w promowaniu emobilności 😉 Dobre wieści są takie, że wprowadzenie w Polsce nowego cennika z wyższymi stawkami spowodowało oddanie do użytku wielu ładowarek, które od miesięcy stały pod pokrowcami. Gdy spytaliśmy o takowe urządzenia w Chojnowie (a jakże!) i Kątach Wrocławskich, usłyszeliśmy, że:

Wspomniane przez Pana stacje były konfigurowane przez zespół serwisowy, który przez błąd ludzki nie nałożył z powrotem, po zakończonej pracy, pokrowców na urządzenia. Obie stacje czekają na zakończenie prac konfiguracyjno-technicznych.

Nota od redakcji Elektrowozu: pamiętajmy, że stosując aplikacje w rodzaju Lidl Plus, praktycznie zrzekamy się swojej prywatności. Sieć co do produktu wie, co kupujemy, może więc precyzyjnie dopasowywać promocje do naszych zwyczajów i okolicy (marchewki albo sushi, alkohol albo pieluszki itd.).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: